کدخبر: 15761

حادثه|حادثه خونین| حادثه در فارس

شرور فارس به دام افتاد| حادثه هولناک برای مردم فارس

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی جوان که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

   سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام  ضمن تشکیل این پرونده، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش وی در یک صفحه اینستاگرامی عضو شده است که مدیر صفحه خود را فالگیر معرفی می کند و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و از وی  مبلغ  یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم  شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم که خانمی جوان بود منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و بیان داشت با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکی و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از او نموده است.

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 

ارسال نظر: