کدخبر: 15905

مذاکرات|مذاکرات به نتیجه رسید| ارزانی در راه است

خبر مهم از مذاکرات برجام| مذاکرات به نتیجه می رسد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه، در احیای توافق برجام مانعی جدی وجود ندارد زیرا مباحث مطرح شده از سوی آژانس ناشی از پرونده‌سازی سیاسی است.

ناصر کنعانی در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا به سوالات خبرنگار این خبرگزاری در مورد آخرین تحولات سیاسی خارجی و مذاکرات احیای برجام پاسخ داد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در خصوص موضوعاتی که آژانس مطرح می کند در یک همکاری سازنده با آژانس این موضوع ها را بررسی کند تا پرونده بسته و ضمانتی ایجاد شود که این موضوعات مجدداً در روند اجرایی توافق به عنوان مانع ظاهر نشود.

بخشی از گفت وگوی یک ساعته ایسنا با سخنگوی وزارت امور خارجه که پیش از این نیز بخش کوتاهی از آن منتشر شد، به شرح زیر است:

* در روز دوشنبه، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه و نشست مطبوعاتی خود تاکید کرد که ایران با ما همکاری نمی کند و ما نمی توانیم صلح آمیز بودن فعایت های هسته ای ایران را تایید کنیم، شما نیز در روز دوشنبه گفتید که ما آماده همکاری با آژانس هستیم، با توجه به این اظهارات روند همکاری با آژانس چگونه خواهد بود؟

در ارتباط با همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس، ایران هم عضو آژانس و هم عضو موافقتنامه جامع پادمانی آژانس است. همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس همواره همکاری های مثبت و رو به جلو بوده است و ما به  آژانس به عنوان یک سازمان فنی و تخصصی در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای نگاه می کنیم.

در ارتباط با حضور جمهوری اسلامی در آژانس، ما عضو فعال، موثر و نقش آفرین در آژانس بوده و هستیم، ما کشوری هستیم که بر ضرورت حفظ جایگاه تخصصی و حرفه ای آژانس به عنوان مرجع اصلی ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای کشورها تأکید داریم.

معتقد هستیم که باید تلاش شود مرجعیت آژانس به عنوان یک سازمان حرفه ای تخصصی و غیر سیاسی در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای دنیا حفظ شود و این اعتبار در نتیجه رویکردهای سیاسی و گرایش های سیاسی خاص کشورها مخدوش نشود.

 

ارسال نظر: