کدخبر: 15958

دانش آموزان | واکسیناسیون دانش آموزان

خانواده دانش آموزان بخوانند | طرح جدید مهر ماه برای دانش آموزان

تا پایان سال تحصیلی گذشته بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده بودند و اکنون موضوع واکسیناسیون اجباری نیست و اختیاری است. اما توصیه می‌کنیم به همه‌ی دانش آموزان که دز یادآور را تزریق کنند.

پس از دو سال از شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس برای دانش آموزان، امسال بازگشایی مدارس حضوری خواهد بود و آموزش و پرورش برای این بازگشایی تمهیداتی اندیشیده است.به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تزریق واکسن برای دانش آموزان اجباری نیست، اما توصیه می‌شود دانش آموزان یک دز واکسن را تزریق کنند.

بازگشایی مدارس یکی از ابر پروژه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است که زمینه‌سازی حضور ۱۶ میلیون دانش‌آموز و ۹۰۰ هزار فرهنگی را در ۱۲۰ هزار مدرسه فراهم کرده است. این کار نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است وزارت آموزش‌وپرورش از ابتدی امسال زمینه‌سازی سال تحصیلی را انجام داد تا با این برنامه‌ریزی‌ها مهر بانشاطی را پس از ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری که باعث اخلال در یادگیری دانش آموزان نیز شده بود عملی کنیم.

او گفت: طرح ملی آغاز بازگشایی مدارس را روز شنبه دوم مهر که مصادف با هفته دفاع مقدس است اجرایی می‌کنیم و حتی تحت این عنوان زنگ آغاز سال تحصیلی زده می‌شود. جشن شکوفه‌ها را نیز پنج شنبه ۳۱ شهریور خواهیم داشت و همچنین کودکانی که به پیش‌دبستانی ورود خواهند کرد ۳۰ مهر تحت عنوان جشن غنچه‌ها جشن خود را برگزار می‌کنند.

حضور ۱۶ میلیون و ۳۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید

 دانش آموزان

او ادامه داد: از ۱۶ میلیون و ۳۰ هزار دانش آموزی که برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی حضور آن‌ها را داریم ۱۵ میلیون و ۲۱۵ هزار دانش‌آموز یعنی چیزی حدود ۹۵ درصد ثبت‌نام کردند که ۴۹ درصد این افراد دختران و مابقی پسران هستند. ۳ میلیون و پانصد و ۳۰ هزار دانش‌آموز نیز که ۲۳ درصد دانش آموزان را تشکیل می‌دهند در مناطق روستایی و عشایری تحصیل خواهند کرد.

کاظمی درباره تمهیدات آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی جدید با توجه به همه‌گیری کرونا گفت: تا پایان سال تحصیلی گذشته بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده بودند و اکنون موضوع واکسیناسیون اجباری نیست و اختیاری است. اما توصیه می‌کنیم به همه‌ی دانش آموزان که دز یادآور را تزریق کنند.

او ادامه داد: با توجه به آن‌که وزارت بهداشت برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز واکسنی را مناسب تشخیص دادند توصیه می‌کنیم این دانش آموزان نیز یک دز واکسن را تزریق کنند. توصیه می‌کنیم در کنار موضوع واکسیناسیون بهداشت فردی را تمامی دانش آموزان رعایت کنند.

او گفت: موضوع تهویه کلاس‌ها نیز بسیار مهم است و با نصب و راه‌اندازی تهویه‌های خریداری‌شده از طرف سازمان نوسازی این موضوع نیز پیش‌بینی‌شده و امیدواریم بدون مشکل مانند فروردین مدارس را بازگشایی کنیم.

او گفت: در فروردین ۹۴ درصد دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کردند و با توجه به آن که در آن زمان در پیک کرونا بودیم و مشاهده کردیم و دانش آموزان و فرهنگیان به بهترین نحو رعایت کردند.

کاظمی گفت: در ایام غیرحضوری بودن مدارس دانش آموزان ما در یادگیری با مشکلاتی مواجه بودند و برنامه‌هایی نیز برای جبران این موضوع داشتیم و طرح تثبیت یادگیری را برای دانش آموزان در تابستان اجرا و رایگان برگزار کردیم و امیدواریم توانسته باشیم اختلالاتی که برای یادگیری دانش آموزان بوده را جبران کرده باشیم.

او افزود: پوشش تحصیلی برای تمامی دانش آموزان از اولویت‌های مهم ما است و در همین راستا ۲ طرح در آموزش متوسطه خصوصاً متوسطه دوم پیش‌بینی کردیم که از بهترین دبیران تحت عنوان پویش جهاد علمی همچنین طرح احسان دانش برای دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار استفاده شود و ضمن آن‌که به دنبال شناسایی دانش‌آموزانی هستیم که بازمانده از تحصیل شدند و هدف‌گذاری کردیم که حداقل حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز را به تحصیل بازگردانیم؛ و سایر دستگاه‌ها نیز در راه می‌توانند کمک‌کننده برای ما باشند.

او گفت:۹۱ درصد دانش آموزان در دوره اول متوسطه و ۸۲ درصد در دوره دوم متوسطه تحت پوشش تحصیلی هستند و به دنبال افزایش این موضوع و همچنین ارتقای کیفی آموزش در راستای سند تحول دولت هستیم. دسترسی آموزشی حداقل فعالیت آموزشی است که ما وظیفه داریم آن را عملی کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از مشکلات تأمین نیروی انسانی را از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است که این عدد برای شروع سال تحصیلی حدود ۲۵ هزار نفر است و ۳۴ هزار نفر معلم از طریق ماده ۲۸ امسال جذب شدند و اکنون در دوره‌های مهارت آموزی هستند که فعالیت خود را در آغاز سال تحصیلی شروع می‌کنند و بخشی از نیروی انسانی هم از ساعت غیر موظف همکاران شاغل و بازنشسته است که در دوره‌های ابتدایی و متوسطه استفاده خواهد شد. استفاده از ظرفیت همکاران بازنشسته نیز بخشی از کمبودهای ما را تکمیل خواهد کرد.

ارسال نظر: