کدخبر: 16135

مدارس | بازگشایی مدارس | مدارس دخترانه

مدارس تعطیل شد | مدارس کدام استان ها تعطیل است؟

همزمان آلودگی هوای تهران باعث تعطیلی زنگ ورزش مدارس شد.

شرایط جوی و رسیدن سطح غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران و نیمه شمالی کشور به وضعیت «بسیار ناسالم»، مدارس استان البرز را تعطیل کرد.به گزارش تجارت‌نیوز، بامداد امروز غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران با قرار گرفتن روی عدد ۲۶۸ در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت. اما در ادامه روز از میزان غلظت کاسته شد. خبر بد این است که طبق اعلام سازمان کنترل کیفیت هوا، میزان آلودگی هوای تهران به دلیل وزش باد نسبتا شدید افزایش می‌یابد.

همزمان آلودگی هوای تهران باعث تعطیلی زنگ ورزش مدارس شد. در البرز هم دانش‌آموزان دوشنبه را در خانه سپری کردند. برای فردا هم پیش‌بینی شده است حداکثر دما ۳۲ درجه و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت زرد قرار داشته باشد.گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که پایتخت ایران از ابتدای سال تاکنون تنها ۲ روز هوای پاک داشته است. با وجود کیفیت هوای نامطلوب، قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ هنوز اجرا نشده است. قانونی که می‌تواند به بهتر نفس کشیدن کمک کند، اما هنوز روی کاغذ باقی مانده است.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از به اوج رسیدن غلظت آلاینده‌ها در ساعت ۴ بامداد امروز(دوشنبه) خبر داد. در ابتدا، غلظت آلاینده‌ها روی عدد ۲۶۸ قرار گرفت که وضعیت بسیار ناسالم را نشان می‌دهد، اما در ادامه وضعیت به ناسالم برای افراد حساس تغییر یافت.

بر اساس این گزارش، آلاینده شاخص در ساعت ۱۰ صبح امروز «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۱۲۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. در ضمن، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۱۹۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز خبر داده میزان آلودگی هوای شهر تهران به دلیل وزش باد نسبتا شدید بالا خواهد رفت.

همزمان با آلودگی هوا، زنگ ورزش مدارش شهر تهران تعطیل شد. خبرگزاری مهر به نقل از عابد ملکی- معاون عمرانی استانداری تهران- خبر داد که شهروندان به‌ویژه بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان، بانوان باردار و کودکان هم از تردد غیرضروری در شهر و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

مدارس البرز باز نشدند

مدارس

 

مدارس البرز روز دوشنبه تعطیل شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمام مدارس مقاطع تحصیلی این استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل و ادارات با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خواهند داشت.محمدرضا فلاح‌نژاد به ایرنا افزود: این تصمیم با توجه به آلودگی هوا و در کارگروه اضطرار هوای استان اتخاذ شده است.پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه شاخص آلودگی هوا در وضعیت زرد قرار بگیرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، هشدار زرد رنگ به این معناست که با وقوع یک پدیده‌ی جوی ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی پیش آید. این هشدار برای آگاهی مردم و آمادگی مسئولان اعلام می‌شود.

از ابتدای امسال پایتخت‌نشینان تنها ۲ روز هوای پاک را تنفس کرده‌اند. در ضمن، تاکنون ۹۷ روز هوای قابل قبول، ۸ روز هوای ناسالم (برای تمام افراد)، ۷۹ روز هوای ناسالم (گروه‌های حساس)، یک روز بسیار ناسالم، ۲ روز هوای خطرناک گزارش شده است.اما در مدت مشابه سال قبل، ۲ روز هوای پاک، ۱۵۴ روز هوای قابل قبول و ۳۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم به ثبت رسیده است.

نگاهی به شاخص کیفیت هوای تهران از سال ۱۳۹۰ نشان می‌دهد که به جزء سا‌ل‌های ۹۸، ۹۷ و ۹۵ به ترتیب با ۸۳، ۴۷ و ۲۳ روز هوای پاک، بقیه سال‌ها نیز به مانند امسال کیفیت هوای مطلوبی نداشته‌اند.اجرای قانون هوای پاک که در سال ۹۶ تصویب شد، تا به امروز به عقب افتاده است. قانونی که جایگزین قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا شد. در حالی که در این قانون بر توسعه حمل و نقل عمومی تاکید شده، سال تحصیلی جدید با کمبود اتوبوس آغاز شده است.

تهران به ۹ هزار اتوبوس نیاز دارد، اما حدود ۲ هزار اتوبوس فعال در این شهر فعال هستند. این در شرایطی است که پیشتر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش‌بینی کرده بود با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها حدود ۳۰ درصد بار ترافیکی معابر از نظر حجم و تقاضا افزایش پیدا کند. این اخبار، ضرورت توسعه حمل و نقل به‌ویژه حمل و نقل سبز شهری را در کلان‌شهرها پررنگ‌تر می‌کند.

ارسال نظر: