کدخبر: 16185

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا | قیمت طلا و دلار

قیمت طلا شبانه ارزان شد | قیمت طلا امروز 8 مهر 1401

در حالی که قیمت‌ها به سمت بیشترین افزایش هفتگی خود در هفت سال اخیر پیش می‌روند، تاکنون ۲.۸ درصد در ماه کاهش یافته است.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷:۱۰ به وقت شرقی با ۲.۲ درصد افزایش به ۱۶۶۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. در حالی که قیمت‌ها به سمت بیشترین افزایش هفتگی خود در هفت سال اخیر پیش می‌روند، تاکنون ۲.۸ درصد در ماه کاهش یافته است.قیمت طلا امروز جمعه با کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت، اما تعهد فدرال رزرو به ماندن در مسیر افزایش نرخ بهره، طلا را در مسیر ششمین کاهش ماهانه متوالی نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷:۱۰ به وقت شرقی با ۲.۲ درصد افزایش به ۱۶۶۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. در حالی که قیمت‌ها به سمت بیشترین افزایش هفتگی خود در هفت سال اخیر پیش می‌روند، تاکنون ۲.۸ درصد در ماه کاهش یافته است.

قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۶۶۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.شاخص دلار نزدیک به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود در روز پنجشنبه حفظ شد و طلای دلاری را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.سیاستگذاران فدرال رزرو برای مبارزه با تورم فزاینده، افزایش هزینه‌های استقراض ایالات‌متحده را ادامه خواهند داد و از آشفتگی در بازار‌های مالی جهانی و نشانه‌های اولیه که اقدامات آن‌ها در تضعیف بازار کار نشان می‌دهد، گام بر می‌دارند.

اگرچه طلا به عنوان محافظی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما مجموعه‌ای از افزایش تهاجمی نرخ بهره آمریکا در سال جاری بر جذابیت این فلز بی بازده تاثیر گذاشته و دلار را به اوج خود در دو دهه رسانده است.داده‌ها نشان داد که احساسات اقتصادی منطقه یورو در ماه سپتامبر به شدت و بیش از حد انتظار کاهش یافته است، زیرا اعتماد در میان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، از ۹۴۰.۸۶ تن در روز چهارشنبه به ۹۴۱.۱۵ تن در روز پنجشنبه افزایش یافت. در سایر بازار فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸.۸۶ دلار در هر اونس رسید، پلاتین در ۸۶۵.۴۶ دلار ثابت بود و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۲۱۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

ارسال نظر: