کدخبر: 16235

دانشگاه | کلاس های دانشگاه | بازگشایی دانشگاه

بازداشت شدگان دانشگاه شریف به چند نفر رسید؟

دانشگاه صنعتی شریف عصر روز یکشنبه صحنه برگزاری تجمع برخی دانشجویان این دانشگاه در واکنش به حوادث اخیر در کشور بود.

روز گذشته دانشگاه شریف با اعتراض برخی از دانشجویان همراه شد. این اعتراضات در شب به خیابان‌های منتهی این دانشگاه کشیده شد. اعتراضات دانشگاه شریف با حواشی بسیاری همراه شد. تا این لحظه آمار دقیقی از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف اعلام نشده است.به گزارش تجارت‌نیوز، از ساعت ۶ عصر روز گذشته برخی از دانشجویان دانشگاه شریف با برگزاری تجمع اعتراض خود را بیان کردند.

به نقل از فارس، دانشگاه صنعتی شریف عصر روز یکشنبه صحنه برگزاری تجمع برخی دانشجویان این دانشگاه در واکنش به حوادث اخیر در کشور بود.فضای اطراف دانشگاه نیز با حضور گسترده ماموران امنیتی شده بود. برخی خانواده ها نیز تحت تاثیر اخبار شبکه های اجتماعی، مقابل این دانشگاه تجمع کرده بودند. دانشگاه صنعتی شریف نیز در تهران اعلام کرد: «به اطلاع می‌رساند کلیه کلاس‌های درس دانشگاه صنعتی شریف از روز دوشنبه مورخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.»

اطلاعات جدید از دانشگاه شریف

در ادامه تجمعات دانشجویی، جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف تجمعی اعتراضی برگزار کردند که با درگیری‎هایی همراه بود و فضای این دانشگاه برای مدتی متشنج شد.

براساس گزارش ها در این تجمع دانشجویان شعارهایی برای آزادی دانشجویان بازداشتی سر داده بودند.

فضای اطراف دانشگاه نیز با حضور گسترده ماموران، امنیتی شده بود. برخی خانواده ها نیز تحت تاثیر برخی اخبار نگران‌کننده، مقابل این دانشگاه تجمع کرده بودند.همچنین ترافیک شدیدی نیز در خیابان های اطراف دانشگاه شریف شکل گرفته بود.گفته شده که برخی دانشجویان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.وزیر علوم نیز در این دانشگاه حضور یافته بود و با دانشجویان و اساتید که برخی مدعی برخورد بد آنها شده بودند، گفت وگو کرد.گفته شده که بین وزیر علوم و دانشجویان نیز صحبت های تندی رد و بدل شده است.به علت محدودیت های موجود، امکان تهیه گزارشی شفاف از آنچه روی داده است، نیست.

رئیس دانشگاه شریف: تمام دانشجویان از دانشگاه خارج شدند

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه شریف آرام است و دانشجویی در این دانشگاه حضور ندارد، گفت: تمام دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جوی آرام در دانشگاه برقرار است.وی با تاکید بر اینکه دانشجویان فرزندان ما هستند، به والدین آن‌ها اطمینان خاطر داد که حال دانشجویان خوب است و نباید تحت تاثیر کارخانه دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه قرار گیرند.

جلیلی خاطرنشان کرد: عصر امروز تجمعی در داخل دانشگاه برگزار شد که اتفاقا در حاشیه این تجمع دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در دانشگاه حضور یافت و با دانشجویان و نیرو‌های پلیس اطراف دانشگاه به گفتگو پرداخت. این تجمع تمام شده، دانشجویان از دانشگاه خارج شده‌اند و در حال حاضر دانشجویی در دانشگاه حضور ندارد، مگر دانشجو‌هایی که در آزمایشگاه‌ها در حال انجام امور تحقیقاتی خود هستند. مسوولان این دانشگاه پیگیر آزادی دانشجویانی که طی روز‌های گذشته بازداشت شده‌اند، هستند.

در ادامه روایت چند خبرگزاری از حوادث دانشگاه شریف آمده است:

روایت تسنیم

خبرگزاری تسنیم از برگزاری تجمع اعتراض آمیز در دانشگاه صنعتی شریف از عصر امروز خبر داد و نوشت: محمدعلی زلفی گل وزیر علوم ساعتی قبل در دانشگاه شریف حاضر شد و با مسئولین دانشگاه و نیرو‌های پلیس اطراف دانشگاه گفتگو کرد.وی همچنین با برخی دانشجویان معترض گفتگو کرد.در پی تجمع عصر امروز در دانشگاه شریف و برخی گزارش‌ها مبنی بر درگیری در این دانشگاه، وزیر علوم برای پیگیری اوضاع در این دانشگاه حاضر شده است. هم اکنون محدوده دانشگاه شریف جوی آرام دارد و دانشجویان در حال خارج شدن از دانشگاه هستند.

روایت ایرنا

خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت نیز با انتشار ویدویی از وضعیت دانشگاه، آن را آرام توصیف کرد و در این باره نوشت: دانشگاه صنعتی شریف صحنه برگزاری تجمع برخی دانشجویان این دانشگاه در واکنش به حوادث اخیر در کشور بود.در پی برگزاری این تجمع و ملتهب شدن فضای دانشگاه صنعتی شریف و درگیری‌های رخ داده در این دانشگاه، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری شخصا برای گفتگو با دانشجویان و پیگیری و مدیریت تجمع دانشجویان در دانشگاه شریف حاضر شد.

همچنین بنابر گفته شاهدان عینی به دنبال اتخاذ تدابیر انتظامی در اطراف دانشگاه شریف و عدم امکان خروج دانشجویان و اساتید از این دانشگاه، با دستور وزیر علوم چندین دستگاه خودرو برای خروج دانشجویان و اساتید از دانشگاه در نظر گرفته شد.

ایرنا در گزارش دیگری نوشت: بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا همه دانشجویان از محوطه دانشگاه صنعتی شریف خارج و دانشجویان خوابگاهی نیز در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جو دانشگاه آرام شده است. بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، اکنون تجمع تمام شده و دانشجویان از دانشگاه خارج شده‌اند و در حال حاضر دانشجویی در دانشگاه حضور ندارد. اکنون برخی افراد غیردانشجو در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کرده اند که منجر به ترافیک در آن محدوده شده و این افراد هم نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

خبرگزاری دولت افزود: عصر یکشنبه تجمعی در داخل دانشگاه برگزار شد که با شعارهای تند و ساختارشکنانه همراه بود، در حاشیه تجمع محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در دانشگاه حاضر شد و با دانشجویان و نیروهای پلیس اطراف دانشگاه به گفت‌ وگو پرداخت.اکنون فضای دانشگاه شریف و مناطق اطراف آن آرام گزارش شده است.اقدام وزیر علوم برای حضور بی‌واسطه در دانشگاه شریف برای مدیریت وضعیت دانشگاه و جلوگیری از تشدید التهابات مورد استقبال اساتید و دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

روایت فارس

فارس نیز نوشت: از عصر امروز حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعار‌های تندی را علیه مسئولین کشور سردادند.معترضین همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روز‌های اخیر بازداشت شده اند.نکته قابل تاسف در این تجمع شعار‌های رکیک و استادیومی بعضی از دانشجویان بود که در ویدئو‌هایی که این افراد از تجمعشان در فضای مجازی منتشر کردند به وضوح شنیده می‌شود و شاید پیش از این کمتر کسی از دانشجویان دانشگاه شریف چنین ادبیاتی را متصور بود.

با ادامه وضعیت جمعی حدودا ۷۰ نفره از دانشجویان طیف مقابل نسبت به این ادبیات معترض شدند و خواهان برخورد با حرمت شکنان شدند.تعدادی از دانش‌جویان با هماهنگی مسوولان دانشگاه از درب شمالی خارج شدند. اما دانشجویان می‌گویند برخی لیدر‌ها به پارکینگ رفته و در آنجا بازداشت شدند.

همزمان برخی افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.دقایقی بعد وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شد و به آن‌ها اطمینان داد که موضوع دانشجویان بازداشتی را پیگیری خواهد کرد.هم اکنون در بیرون دانشگاه برخی خانواده‌ها که نگران فرزندانشان بودند منتظر خروج آن‌ها هستند.

روایت ایسنا

خبرگزاری ایسنا نیز نوشت: در پی ناآرامی های یکشنبه شب در دانشگاه صنعتی شریف و اطراف آن، امکان خارج شدن برای تعدادی از دانشجویان حاضر در محوطه دانشگاه فراهم نبود؛ که با تلاش مسئولان، تا ساعت یازده شب، دانشگاه بصورت کامل از دانشجویان تخلیه شد.دانشجویان خوابگاهی نیز در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و فضای درون دانشگاه آرام شده است. به گفته رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف حال دانشجویان خوب است و خانواده‌های آنان تحت تاثیر شایعات رسانه‌های بیگانه قرار نگیرند.

بنا بر این گزارش، تجمع برخی افراد غیر دانشجو در بیرون دانشگاه و حوالی خیابان آزادی منجر به ترافیک در آن محدوده شده بود که این افراد هم نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.ایسنا افزود: تجمعی در داخل دانشگاه برگزار شد که با شعارهای تند و ساختارشکنانه همراه بود. در حاشیه این تجمع محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم نیز در دانشگاه حاضر شد و با دانشجویان و نیروهای پلیس اطراف دانشگاه گفت‌وگو کرد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، با تایید خبر فوق اعلام کرد دانشجویانی که پشت در ورودی اصلی دانشگاه شریف در خیابان آزادی بودند، توانسته‌اند با وساطت وزیر از دانشگاه خارج شوند.دانشگاه صنعتی شریف در تهران اعلام کرد: «به اطلاع می‌رساند کلیه کلاس‌های درس دانشگاه صنعتی شریف از روز دوشنبه مورخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.»در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: «همچنین تردد دانشجویان دکتری به دانشگاه بلامانع و تردد دانشجویان کارشناسی‌ارشد منوط به تایید درخواست ایشان از طریق سامانه آموزش است.»

ارسال نظر: