کدخبر: 16274

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا | بهم خوردن برجام قیمت طلا را بالا می برد؟

گفته می شود میزان عرضه بازارساز در بازار ارز افزایش پیدا کرده است، افزایش فاصله قیمت دلار آزاد و رسمی باعث می شود تا تقاضای سفته بازی نیز به تقاضا در بازار ارز اضافه شود و جذابیت سود حاصل از فاصله قیمتی دلار آزاد و رسمی، تقاضای سفته بازی را وارد بازار کند.

در روزی که نقدینگی در بازار ارز و سکه یکه تازی می کرد بازار سرمایه از این هجمه نقدینگی بی نصیب ماند و نقشه بازار سرمایه مغلوب سرخی و فشار فروش شد. قیمت سکه و طلا در اولین روز معاملاتی هفته با جهش قیمتی روبه‌رو شد، به طوری که قیمت سکه کانال عوض کرد و طلا نیز در مرز حساس تغییر قیمتی قرار گرفت.بازار قیمت سکه دیروز روند صعودی را در پیش گرفت، به طوری که یک کانال بالا رفت و به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که رو پنج‌شنبه هفته گذشته سکه امامی ۱۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان قیمت داشت.قیمت سکه و طلا نیز در بازار دیروز با جهش مواجه شد، به طوری که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۲ هزار تومان بالا رفت.

گفته می شود میزان عرضه بازارساز در بازار ارز افزایش پیدا کرده است، افزایش فاصله قیمت دلار آزاد و رسمی باعث می شود تا تقاضای سفته بازی نیز به تقاضا در بازار ارز اضافه شود و جذابیت سود حاصل از فاصله قیمتی دلار آزاد و رسمی، تقاضای سفته بازی را وارد بازار کند.البته خبر آزادی دو شهروند ایرانی و امریکایی نیز از سوی برخی تحلیل گران سوپر پالس توافق عنوان می شود بر اساس این خبر باقر نمازی از ایران خارج شده و سیامک پسرش از زندان آزاد در مقابل هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران در کره جنوبی ازاد می شود.

نورنیوز رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم گزارش داد : طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.این خبر یکی از پیش شرط ها امضای توافق بود. در بن بست کنونی برجام چنین اتفاقی می تواند موج های منفی را بشکند.

سکه امامی و ربع سکه نیز دیروز با پیروی از دلار رشد کردند سکه امامی گوی سبقت را در کسب میزان بازدهی از دلار دزدید و با رشد پنج درصدی نسبت به روز پنج شنبه در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز خود را به محدوده ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رساند.اکوایران قیمت سکه امامی و حباب آن رادر روز شنبه دهم مهر در کنار میانگین هفتگی و میانگین ماه قبل قرار داده است.

همزمان با افزایش قیمت دلار تهران قیمت دلار در بازارهای مختلف نیز افزایش پیدا کرد دلار تهران طول کانال ۳۲ هزار تومانی را در نیمه ابتدایی روز گذشته طی کرد و در بازارهای مختلف سقف های جدیدی را نسبت به ماه گذشته ثبت کرد.اکوایران قیمت پایانی دلار در بازارهای مختلف را در هر روز محاسبه میکند و در نموداری اولین، کمترین،بالاترین و آخرین قیمت هفته منتهی به آن روز را قرار می دهد.

درهم دیروز پیش از همه طغیان کرد قیمت دلاری درهم روز قبل تا محدوده ۹ هزار و ۱۰۰ تومان پیش روی کرد و قیمت دلاری آن تا محدوده ۳۳ هزار و ۴۱۹ تومان رشد کرد. قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته نیز به مسیر افزایشی خود ادامه داد و تا محدوده ۹ هزار و ۱۵۰ تومان بالا رفت.

قیمت دلاری سکه امامی و ربع سکه نیز کانالهای جدید قیمتی را فتح کردند تا رشد انتظارات افزایشی در سایر بازارها نیز تایید شود.سرمایه اعتماد خود را به بازار متولی خود یعنی بازار سرمایه از دست داده است به همین دلیل در روزی که نقدینگی در بازار ارز و سکه یکه تازی می کرد بازار سرمایه از این هجمه نقدینگی بی نصیب ماند و نقشه بازار سرمایه مغلوب سرخی و فشار فروش شد در حالیکه بازار سرمایه در هفته نیمه تعطیل گذشته عملکرد بهتری داشت اولین روز هفته را با منفی سنگین سپری کرد تا سهامداران هنوز هم نسبت به بازگشت شاخص کل تردید کنند.

ارسال نظر: