کدخبر: 16471

ترامپ | همسر ترامپ | همسر سابق ترامپ

ترامپ دادگاهی می شود | جرم ترامپ چیست؟

پس از این ماجرای پر سر و صدا که دست‌کم هفت کشته درپی داشت، مجلس نمایندگان آمریکا کمیته‌ای را مسئول بررسی و تحقیق موضوع کرد.

ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در جریان انتخابات پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده طرفداران او به ساختمان کنگره حمله کرده بودند به دادگاه احضار شد.به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اسپوتنیک نوشت: کمیته تحقیق ماجرای یورش طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا به ساختمان کنگره این کشور به اتفاق آرا به احضار او برای ارائه توضیح رای داد.

طرفداران افراطی ترامپ روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ میلادی و اندکی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند تا شاید بتوانند نتایج این انتخابات را برهم بزنند.

پس از این ماجرای پر سر و صدا که دست‌کم هفت کشته درپی داشت، مجلس نمایندگان آمریکا کمیته‌ای را مسئول بررسی و تحقیق موضوع کرد.

بنی تامسون نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست این کمیته را بر عهده دارد، اعلام کرد "این کمیته پس از تحقیق و تفحص از بیش از ۱۰۰۰ نفر از عاملان حمله به ساختمان کنگره، سرانجام به این نتیجه رسید که بدون شک ترامپ مسبب این ماجرای تلخ بود."

وی افزود: "ترامپ تنها فردی است که نقطه شروع این حوادث بود. ما همچنین می‌دانیم که احضار یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده، اقدامی جدی و فوق العاده غیرمعمول است به همین دلیل می‌خواهیم این گام را با اطلاع کامل مردم آمریکا برداریم به ویژه به این دلیل که موضوع، موضوع بسیار مهمی است."

ارسال نظر: