کدخبر: 16476

انفجار /انفجار در تهران / تهران

تهران منفجر شد | انفجار دردناک در مولوی

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه تک واحدی رخ داده و محل انفجار واحدی مسکونی به مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع بود که در زیر زمین این ساختمان قرار داشت.

سید جلال ملکی از وقوع یک مورد حادثه انفجار در ساختمانی مسکونی در در خیابان مولوی تهران خبر داد.سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره جزئیات این خبر گفت:‌ وقوع یک مورد حادثه انفجار در ساختمانی مسکونی در ساعت ۸:۴۹ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان مولوی، خیابان دولت آبادی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت:‌ با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه تک واحدی رخ داده و محل انفجار واحدی مسکونی به مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع بود که در زیر زمین این ساختمان قرار داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه انفجار رخ داده در این محل موجب تخریب ساختمان نشده بود، گفت: درپی این انفجار آتش‌سوزی در ساختمان رخ داده و دود زیاد ناشی از آن طبقات را فرا گرفته بود. در همین راستا نیز آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و همزمان گروهی دیگر نیز با مراجعه به طبقات پنج نفر از ساکنان طبقات بالایی را نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

ملکی افزود: پنج نفر از ساکنان واحد محل وقوع انفجار نیز از داخل این واحد خارج شدند. این پنج نفر اعضای یک خانواده شامل یک زن و شوهر و سه فرزند خانواده بودند که بین شش تا ۱۳ سال سن داشتند. این افراد دچار آسیب‌دیدگی و سوختگی نیز شده بودند که برای درمان در اختیار عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شعله‌های آتش‌ در این واحد مسکونی پیش از سرایت به دیگر بخش‌ها و طبقات بالایی مهار و به طور کامل اطفا شد، گفت:‌عوامل آتش‌نشانی در ادامه عملیات ایمن‌سازی و تخلیه دود را در دستور کار خود قرار داده و پس از انجام این اقدامات حوالی ساعت ۱۱ به ماموریت خود خاتمه دادند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز به ایسنا گفت:‌ بررسی کارشناسان آتش‌نشانی نشان داد که نشت گاز شهری از وسیله گازسوز سبب وقوع این انفجار شده است. ملکی در همین راستا نیز به شهروندان توصیه کرد که حتما از لوازم استاندارد برای نصب وسایل گازسوز استفاده کرده و انجام این امور را به افراد متخصص واگذار کنند تا خدای نکرده شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

ارسال نظر: