کدخبر: 16502

زندان اوین | بازداشتگاه اوین | اوین

آتش سوزی زندان اوین به کجا رسید؟ زندانی ها سالم هستند؟

این تصمیم باعث شد نیمه شب گذشته صف‌های تماس با خانواده در زندان اوین تشکیل شود که تا نزدیک صبح ادامه داشت و امروز نیز طبق روال معمول امکان تماس زندانیان با خارج از زندان فراهم است.

ایرنا : پس از آتش سوزی در زندان اوین اکثر زندانیان موفق به تماس با خانواده و آشنایان خود شده‌اند.طبق اعلام مرکز رساه قوه قضاییه،  زندانیان اوین شب گذشته با خانواده های خود تماس گرفتند و امروز هم امکان تماس طبق روال معمول در اختیار زندانیان است.براساس این گزارش، شب گذشته و پس از اتفاق آتش سوزی  در زندان اوین، بلافاصله امکان تماس زندانیان با خانواده ها فراهم شد و این شرایط تا نزدیک صبح ادامه داشت.  

این تصمیم باعث شد نیمه شب گذشته صف‌های تماس با خانواده در زندان اوین تشکیل شود که تا نزدیک صبح ادامه داشت و امروز نیز طبق روال معمول امکان تماس زندانیان با خارج از زندان فراهم است.

شب گذشته نیز مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:  پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود. بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است. بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.شب گذشته (شنبه ۲۳ مهر) یکی از نیروهای امدادی حاضر در صحنه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره آمار فوتی و مصدومان گفت: این حادثه تاکنون هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومان نیز هشت نفر است.

ایرنا : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا د در واکنش به آتش سوزی زندان اوین اعلام کرد که گزارش‌ها را با فوریت پیگیری می‌کنیم.ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی افزود: با سوئیس به عنوان حافظ منافع ‌خود در ایران در تماس هستیم.

این رویکرد مداخله گرایانه آمریکا در امور داخلی ایران در حالی است که همه مقامات واشنگتن از جو بایدن تا سخنگویانش آشکارا از تداوم ناآرامی‌ها در ایران حمایت و حتی اذعان کرده‌اند که تمرکز آنها به رغم ادعاها و شعار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، بر روی این ناآرامی‌ها متمرکز شده است نه مذاکرات رفع تحریم‌ها."کارین ژان پی یر" سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین اظهار نظر بدون کوچکترین اشاره‌ای به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ملت ایران از جمله تحریم‌های دارویی در دهه‌های اخیر ادعا کرد: ما درک می‌کنیم که دیپلماسی راه رسیدن به برجام است اما اکنون نگرانی و تمرکز ما بر مردم ایران است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب با بهره برداری از حادثه زندان اوین به موضوع زندانیان دو تابعیتی اشاره کرد و خواستار آزادی آنها شد.

ارسال نظر: