کدخبر: 16758

آخرین قیمت مسکن در اعلام شد | متقاضیان مسکن بخوانند

بررسی‌های میدانی از نصف شدن حجم معاملات در بازار مسکن شهر تهران در مقایسه با ماه گذشته حکایت دارد.

بازار خرید‌ و فروش مسکن همچنان راکد است. خریداران به امید این که قیمت مسکن در آینده ارزان‌تر شود از خرید دست‌ کشیده‌اند. قیمت مسکن امروز ۴ آبان ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

به نقل از ایسنا، بررسی‌های میدانی از نصف شدن حجم معاملات در بازار مسکن شهر تهران در مقایسه با ماه گذشته حکایت دارد. اگرچه هنوز گزارش رسمی درخصوص تعداد معاملات و قیمت مسکن در مهرماه ۱۴۰۱ ارائه نشده، واسطه‌های ملکی می‌گویند که حجم خرید و فروش نسبت به ماه گذشته تقریبا ۵۰درصد کاهش یافته است. شهریورماه در تهران ۶۰۳۳فقره معامله مسکن انجام شد که کمترین میزان از فروردین به بعد محسوب شد.

از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ در دو منطقه‌ی پرمعامله‌ی پایتخت یعنی ۵ و ۴ هنوز طبق روال سابق جریان دارد. بنا به گفته مشاوران املاک پس از محدودیت‌های اینترنت که به کاهش معاملات مسکن در شهر تهران منجر شده، قیمت‌ها نیز به ثبات نسبی رسیده و حتی به‌دلیل عمق رکود در بخش واحدهای لوکس و بزرگ‌متراژ، مالکان این نوع آپارتمان‌ها تخفیف هم می‌دهند.

شهریور ۱۴۰۱ واحدهای ۵۰ تا ۶۰متر با سهم ۱۴.۸درصدی از معاملات مسکن در تهران رتبه اول را به لحاظ متراژ از آن خود کردند و به‌طور کلی ۴۲درصد معاملات به واحدهای کمتر از ۷۰متر مربع تعلق داشت.

ارسال نظر: