کدخبر: 16792

حادثه تروریستی شاهچراغ | تروریست | تروریستی شاهچراغ

روایت جدید از حادثه تروریستی شاهچراغ + اسامی کشته شدگان

این حادثه چند موضوع را بیان میکند؛کسانی که این حادثه را رقم زدند یک پرده جدیدی از توطئه دشمن را برای ما روشن کردند.

عصر امروز، ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون به داخل حرم مطهر شاهچراغ(ع) حمله کردند.معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: پیکر مطهر شهداء در روز شنبه ۷ آبان‎ماه در حرم شاهچراغ تشییع و خاکسپاری خواهد شد. در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، ۳ روز عزای عمومی در استان فارس اعلام شد.

تروریستی شاهچراغ

۲۱:۴۶/ اسامی مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

۱- فاطمه کشاورز

۲- هاشم مفتخری

۳- مهرزاد گلمکانی

۴- محسن افشین

۵- شکر الله کشاورز

۶- محمدرضا آذری

۷- جواد شاهین‌مهر

۸- کاظم رضایی

۹- آرتین سرداران

۱۰- نادر فتحی

۱۱- معصومه دربندی

۱۲- اهورا لورگوفی

۱۳- عباس لورگوفی

۱۴- امیرعلی کیومرثی

۱۵ - دلبر کریمی

۱۶ - محمدجواد دهقانی

۱۷- عجب نارستمی

۱۸- حسن اسلامی

۱۹- فاطمه ولی‌زاده

۲۰ - محمد ابراهیم‌پور

۲۱ - کودک یک ساله بی‌نام

۲۱:۱۲/ پیام رئیس جمهور در پی حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ علیه‌السلام

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام تاکید کرد: این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

تروریستی

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.اینجانب، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران و هموطنان در حادثه تروریستی عصر امروز در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (ع) را تسلیت گفت. استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی امروز به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ایران گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم. 

سخنگوی سازمان ملل افزود: از حمله شیراز مطلع هستیم و آن را محکوم می کنیم . هرگونه حمله تروریستی مستحق محکومیت است.نفر دوم تروریست ها در گوشه ای از حرم مخفی شده بود که هم اکنون دستگیر شدتردد به سمت شاهچراغ ممنوع است.فرمانده انتظامی استان فارس درخصوص این حادثه گفت: به وقت اذان مغرب یک تروریست با ورود به صحن تعدادی از زوار را شهید و زخمی کرد. وی افزود: فرد تروریست زخمی شده و پس از دستگیری در حال بازجویی است. شواهد و تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد فرد مهاجم یک نفر بوده است.

۱۹:۲۰ / فرمانده انتظامی استان فارس در گفتگو با شبکه خبر گفت: به وقت اذان مغرب یک نفر تروریست با ورود به صحن تعدادی از زوار را شهید و زخمی کرد. فرد تروریست زخمی شده و پس از دستگیری در حال بازجویی است. شواهد و تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد فرد مهاجم یک نفر بوده است.

در ساعت ۱۷:۴۵ امروز چهارشنبه، ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) به داخل حمله کردند.۲ نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.در پی این حمله تروریستی به گفته خالدی سخنگو اورژانس کشور تاکنون  ۱۵ نفر شهید و ۴۰ نفر زخمی شدند. یک خانم و ۳ کودک در میان شهدا و زخمی‌ها هستند.

حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ورودی باب الرضا اتفاق افتاده است.اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت.وی افزود: مقارن اذان مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند.

مسئولان از شهروندان خواسته‌اند به منظور تسهیل در خودروهای امدادی، از تجمع در معابر منتهی به حرم مطهر شاهچراغ خودداری کنند.

استاندار فارس: در حال تطهیر و آماده سازی حرم برای نماز صبح هستیم

استاندار فارس اعلام کرد: تروریست ابتدا خادم و محافظ حرم را هدف قرار داده است. احتمالا فرد تروریست قصد داشته است نماز جماعت را هدف حمله قرار دهد که یکی از خدام درب را می‌بندد و اجازه این کار را نمی‌دهد.وی همچنین اضافه کرد: در حال تطهیر و آماده سازی حرم برای نماز صبح هستیم.وزیر کشور: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) نشان دهنده قساوت قلب دشمنان ماست

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ ضمن اعلام این که ممکن است تعداد شهدا افزایش پیدا کند، گفت: این حادثه چند موضوع را بیان میکند؛کسانی که این حادثه را رقم زدند یک پرده جدیدی از توطئه دشمن را برای ما روشن کردند.وزیر کشور اضافه کرد: این حادثه نشان دهنده مقابله با همه قداستهاست. نشان دهنده قساوت قلب دشمنان ماست.

وحیدی تاکید کرد: آنچه مهم است همه باید توجه و مراقبت کنند این جریان اغتشاشات در روزهای گذشته توسط دشمن به مسیر خطرناکی میرود. باید جرایانات اغتشاش گر خودشان را کنار بکشند و مسئولین امنیتی هم با شدت و قدرت مراقبت خواهند کرد.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود

در حال تکمیل…

ارسال نظر: