کدخبر: 16849

بورس | بازار بورس | بورس امروز

ارزش بورس و سهام امروز | بازار بورس تکون خورد

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، نفت بهران و سرمایه‌گذاری بهمن با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 اخبار مهم بورسی و وضعیت بازار امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 497میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 880میلیارد تومان در بیش از 268هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 3هزار و 564واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 244هزار و 632واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، نفت بهران و سرمایه‌گذاری بهمن با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 846میلیون ورقه به‌ارزش 10هزار و 585میلیارد تومان در 153هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 69واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 140واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، صنعتی مینو و بهمن دیزل شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت شیراز و فرابورس ایران بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

امروز شنبه 7 آبان ماه بورس با رشد بیش از 5 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 247 واحد قرار گرفت.

بورس امروز شنبه 7 آبان ماه1401، اولین روز معاملاتی هفته را با رشد آغاز کرد. بورس در هفته های اخیر با افت مواجه شده است و بعد از مدت ها به سال 1400 بازگشت و کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را از دست داد.

امروز شاخص بورس با رشد 5 هزار و 983 واحدی مواجه شد و در کانال یک میلیون و 247 هزار واحد قرار گرفت.

امروز شاخص کل هم وزن منفی شد و با افت 342 واحدی در ارتفاع 361 هزار و 17 واحد قرار گرفت.امروز شنبه بورس با رشد همراه شد، شاخص کل هم وزن منفی شد و فرابورس پس از مدت ها سبز شد.

تا این لحظه نمادهای شبند، فولاد و فملی بیشترین اثر مثبت را بر بورس گذاشتند.شاخص کل فرابورس امروز مثبت شد و با رشد 11 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 221 واحدی قرار گرفت.

با مجوز ریاست شورای عالی بورس، جلسات فوق‌العاده بررسی راه‌کارهای کوتاه مدت حمایت از  بازار سرمایه جهت اقدامات عملیاتی فوری در حال برگزاری است.

در همین راستا سازمان بورس اعلام کرده است، این تصمیمات با اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذی ربط از شنبه هفته آتی اعمال خواهند شد.

روز گذشته شاخص کل بورس بیش از 22 هزار واحد کاهش یافت و به محدوده یک میلیون و 240 هزار واحدی وارد شد. در روز چهارشنبه بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 105میلیون ورقه به‌ارزش 10هزار و 469میلیارد تومان در 151هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 277واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 210واحد قرار گرفت.

ارسال نظر: