کدخبر: 16897

قیمت سکه | قیمت سکه تمام بها | قیمت نیم سکه

گرانی شبانه قیمت سکه | قیمت سکه وارد کانال تازه ای شد

روز گذشته قیمت سکه برای مدتی به کانال ۱۴ میلیون تومان برگشت اما با حمایت سکه بازان همراه شد و در ساعات پایانی معاملات نقدی حتی ۵۰ هزار تومان گران تر از روز شنبه به فروش رسید.

به نظر می رسد چشم و گوش سکه بازان به روند حرکتی نرخ دلار باز تر شده و سطح انتظارات برای احتمال افزایش قیمت دلار در بین بازار سکه بالا رفته است. بررسی رفتار سکه بازان در چند وقت گذشته نشان می دهد که آنها به راحتی حاضر به عقب نشینی قابل توجهی نیستند و در خرید های خود سرسخت تر شده اند. به نظر می رسد چشم و گوش سکه بازان به روند حرکتی نرخ دلار بازتر شده و سطح انتظارات برای احتمال افزایش قیمت دلار در بین بازار سکه بالا رفته است.

روز گذشته قیمت سکه برای مدتی به کانال ۱۴ میلیون تومان برگشت اما با حمایت سکه بازان همراه شد و در ساعات پایانی معاملات نقدی حتی ۵۰ هزار تومان گران تر از روز شنبه به فروش رسید. قیمت سکه دیروز در محدوده ۱۵میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که بازار ارز تهران شاهد نوسان محدود قیمت دلار  بود. نرخ دلار روز یکشنبه  یک پله با کانال۳۳ هزار تومان فاصله داشت.به عبارت دیگر می توان گفت سکه بازان چراغ خاموش به سمت جلو حرکت کردند.به نظر می رسد سکه بازان نوسان اندک دلار  نزدیک مرز ۳۳ هزار تومان را جدی نگرفتند و به صعود دلار خوشبین هستند.

در شرایط فعلی برخی از فعالان بازار باور دارند تا زمانی که قیمت سکه بالای کانال ۱۵ میلیون تومان قرار دارد احتمال کاهش چشمگیر برای فلز زرد رنگ کم رنگ است. از نگاه آنها سکه بازان برای اینکه در موقعیت خرید بیشتر قرار بگیرند، نیاز است که مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بشکند و به دنبال آن سکه در مرحله بعد به سمت مرز ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب صعودی بود. همین امر باعث شده عده ای از معامله گران سکه روند قیمت سکه در بازار امروز را افرایشی پیش بینی کنند.

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند حباب سکه به سطح حساسی رسیده و سکه بازان صرفا تحت هیجان افزایش قیمت دلار دست به خرید زده اند. از نگاه آنها در صورتی که نرخ دلار به مرز ۳۳ هزار تومان نرسد و به زیر محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان برگردد احتمال  برگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان وجود خواهد داشت.

ارسال نظر: