کدخبر: 16938

هشدار پلیس فتا به این افراد| خبر مهم برای مردم

سرهنگ رسول جلیلیان رییس پلیس فتا البرز، درباره کلاهبرداری با پیامک وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه توضیحاتی داد و گفت: پیامک‌های رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند.

رییس پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص پیامک جعلی یارانه ۱۰ میلیون تومانی هشدارداد و گفت: کاربران به هیچ وجه لینک‌های ارسالی را باز نکنند.

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از جمله کد ملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.

ارسال پیامک‌های جعلی توسط کلاهبرداران سایبری

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

 

ارسال نظر: