کدخبر: 17082

فرمانده سپاه از دستگیری های یک ماه اخیر گفت

۱۴ نفر از عوامل مرتبط با شهادت شهید «آرمان علی وردی» توسط مجموعه سپاه و نیروی انتظامی تا به امروز دستگیر شده است و تلاش‌ها برای دستگیری دیگر عوامل حاضر در صحنه جنایت، ادامه دارد.

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران گفت: بسیاری از افراد دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر بیان ‌کردند که با دیدن اخبار فضای مجازی، تصورشان بر این بود که نقاط مختلفی در تهران، به آتش کشیده شده و وضعیت ناآرامی در آن مناطق حاکم است، اما به گفته خودشان وقتی در آن نقاط حضور پیدا می‌کردند، بر خلاف اخبار موجود در فضای مجازی شاهد وضعیت عادی و وجود آرامش و ثبات در آن نقاط بودند.

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در خصوص دستگیری عوامل شهادت آرمان علی وردی اظهار کرد: ۱۴ نفر از عوامل مرتبط با شهادت شهید «آرمان علی وردی» توسط مجموعه سپاه و نیروی انتظامی تا به امروز دستگیر شده است و تلاش‌ها برای دستگیری دیگر عوامل حاضر در صحنه جنایت، ادامه دارد.

او گفت: قطعا سیستم قضایی با آنهایی که مرتکب جرم و جنایت شدند و به طرز فجیع حافظان امنیت را شهید کردند جدی برخورد می‌کند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان آنکه دشمن در آشوب‌ها سعی در مدیریت افکار عمومی از طریق فضای رسانه‌ای را داشت، افزود: بسیاری از افراد دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر بیان ‌کردند که با دیدن اخبار فضای مجازی، تصورشان بر این بود که نقاط مختلفی در تهران، به آتش کشیده شده و وضعیت ناآرامی در آن مناطق حاکم است، اما به گفته خودشان وقتی در آن نقاط حضور پیدا می‌کردند، بر خلاف اخبار موجود در فضای مجازی شاهد وضعیت عادی و وجود آرامش و ثبات در آن نقاط بودند که این مسئله نشان‌دهنده فریب مردم توسط دشمن در فضای مجازی است.

سردار حسن زاده گفت: در طول این مدت با طیف وسیعی از افرادی مواجه بودیم که به صورت احساسی و هیجانی، وارد ناآرامی‌ها شده بودند؛ اینها در اثر فضای رسانه‌ای ایجاد شده توسط دشمن فریب خورده بودند که ما آن‌ها را در همان ساعات ابتدایی پس از متنبه شدن، همراه با رعایت ملاحظات کافی آزاد کردیم.

وی ادامه داد: بخشی از عناصر دستگیر شده به صورت سازمان یافته با استفاده از سلاح‌های سرد و گرم تلاش داشتند تا خشونت و آمار تلفات را افزایش دهند که به لطف خدا و سعه صدر بسیج و نیروی انتظامی تلاش آنان خنثی شد؛ آنها بابت این مسئله عصبانی هستند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از قدرت لازم و اقتدار برخوردار است، تاکید کرد: خویشتن‌داری ما در مقابل جوانان و هموطنمان خودمان است، ولی آنهایی که شرارت می‌کنند بدانند که باشدت با آنها برخورد می‌شود و ما آنها را از خودمان نمی‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم که امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازند.

سردار حسن زاده در خصوص آمار کشفیات در شهر بزرگ تهران گفت: در طول مدتی که شاهد آشوب در سطح تهران بزرگ بودیم، بالغ بر ۱۵۰۰ قبضه سلاح سرد و گرم و تجهیزاتی برای آسیب رساندن به اماکن و وسایل عمومی کشف و ضبط شد که معنای این حجم از سلاح کشف شده آن است که عده‌ای با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده قصد ایجاد آشوب در تهران را داشتند که بسیاری از آنان دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری عده دیگر ادامه دارد.

وی ضمن بیان اینکه بزرگ‌ترین هدف دشمن جلوگیری از پیشرفت انقلاب و ایران اسلامی است تصریح کرد: در میان افراد دستگیر شده تعدادی افراد دوتابعیتی، تعدادی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، گروهک منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و دیگر گروه‌های مخالف با جمهوری‌اسلامی بودند که قصد آشوب در پایتخت را داشتند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: عواملی دستگیر شدند که شبکه توزیع پول راه انداخته بودند که به یک عده‌ای پول می‌دادند تا آتش افروزی کنند و به اموال مردم آسیب برسانند. هر کسی که بخواهد انضباط و نظم جامعه را به هم بزند و به اموال مردمی آسیب وارد کند، این یک آشوب‌گر و در حال دنبال کردن خط دشمن است.

سردار حسن زاده گفت: جوانانی که فریب خورده‌اند باید مسیر خود را از عوامل جنایتکار و آشوب‌گر جدا و نسبت خود را با مردم و امنیت کشور تعریف کنند، البته هر کسی که قصد برهم زدن نظم و آرامش جامعه و تخریب اموال عمومی را داشته باشد، قطعا با او برخورد می‌شود که در این خصوص توان اطلاعاتی ما برای شناسایی و دستگیری عوامل آشوب‌گر بالا است.

وی در خصوص حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان بیان کرد: شاهد خروش مردم و حضور گسترده آنها در راهپیمایی بودیم که مشت محکمی علیه استکبار جهانی بود و مهم ترین تقاضای مردم در ۱۳ آبان محاکمه عوامل جنایتکار اغتشاشات اخیر بود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان آنکه از مسئولان درخواست داریم که نهایت خدمتگذاری را برای مردم انجام داده و مشکلات آنان را رفع کنند، اظهار کرد: باید تشکر کنم از ملت عزیز ایران و از تمام کسانی که با وجود مشکلات مختلفی اعم از مشکلات معیشتی و اشتغال و همچنین کسانی که با سلیقه‌ و پوشش‌های مختلفی در جامعه زندگی می‌کنند و دیگر افراد که هیچ گونه حمایتی از دشمنان و آشوبگران نکردند. ملت ما تو دهنی سنگینی به عوامل استکبار زد و به لطف خدا روز‌به‌روز شاهد قوی‌تر شدن ایران عزیزمان خواهیم بود.

ارسال نظر: