کدخبر: 17094

دلار| قیمت دلار| دلار امروز

خبر مهم از قیمت دلار| حتما بخوانید

قیمت دلار در آذر ماه با رکدشکنی تاریخی همراه بوده است و در هفته جاری قیمت دلار به کانال 36 هزار تومان رسیده است و تقاضا برای خرید دلار زیاد شده است.

 حالا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به جمع کسانی که نسبت به بازار ارز ابراز خوش‌بینی‌ کرده‌اند اضافه شده است .

احسان خاندوزی در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است طی روزهای آینده شاهد به ثمر نشستن این اقدامات در مدیریت بازار ارز خواهیم بود. وی در این اظهارات کوتاه درباره دلایل افزایش نرخ ارز صحبت نکرده است و همین موضوع بر ابهامات ماجرا می‌افزاید.

مهمترین دلیل افزایش نرخ دلار چیست؟

برخی مهمترین دلیل افزایش نرخ دلار را تامین کسری بودجه می‌دانند . این موضوع به صورت غیرمستقیم از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه تکذیب شد است . وی در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته ۴۰ درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته می‌شد و ۲۰ درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: الحمدالله امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم حتی از ابتدای سال و در شش ماه ۴۰ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.
میرکاظمی تصریح کرد: قاعدتا درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان شاء الله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضعیت پروژه‌ها بهتر می‌شود. با این حال کارشناسان این سئوال را می‌پرسند که با توجه به اینکه تغییر خاصی در فضا ایجاد نشده و مذاکرات نیز از مدتها پیش در بلاتکلیفی کشدار به سر می‌برد ، چرا بازار با رشد قابل توجه قیمت روبروست .

درآمدهای نفتی کجاست؟

در این میان اخباری مهمی از سوی مقامات دولتی مطرح می‌شود . مخبر، معاون اول رییس جمهوری گفته است: امروز نفت را به‌خوبی می‌فروشیم و جابه‌جایی پول به نحو مطلوب انجام و هزینه‌های جاری کشور بدون استقراض و روش‌هایی که منجر به تورم شود تأمین می‌شود. امروز با وجود تصویری که از کشورمان نمایش داده می‌شود، ایران در نقطه بسیار خوبی قرار گرفته و در این مدت توانستیم گره‌های بسیار بزرگی را در فروش نفت، جابه‌جایی پول، تأمین کالاهای اساسی و سایر موارد پشت سر بگذاریم.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز به‌تازگی با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: صادرات نفت ایران در ماه پیش رکورد چند سال اخیر را شکست و پول فروش آن جایگزین خلق سرسام‌آور نقدینگی می‌شود.
ماجرای افزایش درامدهای نفتی پیش از این نیز از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین سازمان برنامه و بودجه اعلام شد است .

 

ارسال نظر: