کدخبر: 17111

مابه التفاوت حقوق بازنشستگان واریز می شود | واریزی بازنشستگان چقدر است؟

می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته ۴۰ درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته و ۲۰ درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان ماه از تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سید مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه‌التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان‌ماه پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره کسری بودجه در سال جاری، عنوان کرد: می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته ۴۰ درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته و ۲۰ درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

وی گفت: الحمدالله امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم، حتی از ابتدای سال و در شش ماه، ۴۰ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: قاعدتا درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان‌شاءالله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضعیت طرح‌ها بهتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات رییس سازمان برنامه در شرایطی است که  خبر آمد که قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شده است.

بر این اساس سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان ماه از تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز پیش از این زمان اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را مهرماه اعلام کرد و گفت: معمولا دولت ها اواخر سال که متمم بودجه را تحویل می دهند با کسری بودجه مواجه می شوند و می خواهند از برخی از هزینه ها عبور کنند تا بتوانند آن سال را به آخر برسانند، اما خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و افزایش درآمدی که ایجاد شد دولت لایحه متناسب‌سازی حقوق را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

سید محمد حسینی عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه متناسب‌سازی حقوق آماده و نهایی شده و به شورای نگهبان ارسال شده است، در برخی موارد افزایش حقوق ها تا پنج درصد و در برخی از نیروها مثل نیروی انتظامی تا ۲۰ درصد هم افزایش می یابد.

ارسال نظر: