کدخبر: 17266

مریم پالیزبان | مریم پالیزبان بازیگر | مریم پالیزبان حجاب

مریم پالیزبان بازیگر معروف روسری از سربرداشت | هدف مریم پالیزبان چیست؟

مریم پالیزبان، بازیگر فیلم‌هایی چون «نفس عمیق» و «لانتوری» هم با انتشار پستی در اینستاگرام حجاب خود را برداشت.

مریم پالیزبان، بازیگر فیلم‌هایی چون «نفس عمیق» و «لانتوری» هم با انتشار پستی در اینستاگرام حجاب خود را برداشت. مریم پالیزبان بازیگر آذری زبان سینمای ایران، دانش آموخته رشته فلسفه از دانشگاه برلین می باشد مریم پالیزبان پس از ادواج در آلمان پس از 10 سال به ایران بازگشت در ادامه این مطلب می توانید بیوگرافی کامل و تصاویر کودکی تا امروز مریم پالیزبان را مشاهده کنید. مریم پالیزبان، بازیگر فیلم‌هایی چون «نفس عمیق» و «لانتوری» هم با انتشار پستی در اینستاگرام حجاب خود را برداشت.

اصالت آذری داشته در 15 مهر 1360 در ارومیه متولد شده است. وی در 13 سالگی داور جشنواره کودک و نوجوان بود. فعالیت های هنری او در زمینه بازیگری در سینما و تئاتر و همچنین سرودن شعر می باشد.

رشته تحصیلی او فلسفه و علوم انسانی گرایش مطالعات تئاتری بوده و توانسته مدرک دکترای خود را از دانشگاه برلین (آلمان) دریافت کند ؛ همچنین دارای مدرک لیسانس از دانشگاه تهران در رشته هنرهای نمایش عروسکی میباشد.در سال 1381 با بازی در فیلم نفس عمیق با کارگردانی پرویز شهبازی وارد عرصه بازیگری در سینما شد و البته در دوران تحصیل در دانشسگاه تهران وارد دنیای تئاتر شد. 

بازگشت مریم پالیزبان به ایران پس از 10 سال

 

مریم پالیزبان

 

در سال 1391 با فیلم لرزاننده چربی به کارگردانی محمد شیروانی و همکاری در کنار مرحوم لوون هفتوان به سینما بازگشت ، این توانست جوایزی در سطح بین الملل دریافت کند اما در ایران مجوز اکران نگرفته و توقیف شد.اما با بازی در فیلم لانتوری توانست مجددا به پرده سینما برگردد.

ازدواج و همسر مریم پالیزبان

 

مریم پالیزبان

 

پس از اولین تجربه بازیگر در سینما راهی آلمان شد و در همانجا ازدواج کرد. گفتنی است در آلمان نیز پیشنهاد هایی به او در زمینه بازیگری شد اما بدلیل اینکه این نقش ها از دید او کلیشه ای بودند از پذیرفتن آنها امتناع کرده و ترجیح داد تا تحقیق و کار دانشگاهی را ادامه دهد.

او هم اکنون ساکن برلین است اما همچنان در ایران و آلمان به طور هم زمان کار می کند. استخدام مرگز فرهنگ و ادبیات برلین است و در پروژه های مختلف پژوهشی بر روی تئوری های تازه در حوزه فرهنگ شناسی و نمایش و آیین فعالیت دارد. شعر می نویسد و در حوزه سینما و تئاتر در آلمان در جریان تجربی و آزمایشگاه بیشتر کار می کند.

فیلم شناسی مریم پالیزبان

 

مریم پالیزبان

 

پدیده (1395)

لانتوری (1394)

لرزاننده چربی (1391)

نفس عمیق (1382)

طریقه پیوستن مریم پالیزبان به فیلم لانتوری

مریم پالیزبان با نوید محمد زاده در فیلم لرزاننده چربی همکار شده بودند و پس از آن زمانی که عوامل فیلم عصبانی نیستم به برلین برای اکران رفته بود رضا درمیشیان و سایر عوامل با او در آلمان دیدار تازه کردند و ارتباط سینمایی بیشتری بین آنها شکل گرفت بطوری که پس از یکسال از آن رضا درمیشیان او را برای نقش مقابل نوید محمدزاده مناسب دید و فیلمنامه لانتوری را برای پالیزبان ارسال کرد تا نظر خود را راجع به همکاری اعلام نماید.

پالیزبان به وسوسه نقش خاص و متفاوت این پیشنهاد را پذیرفت و به جمع لانتوری ها پیوست.

ارسال نظر: