کدخبر: 17447

قتل | قتل وحشتناک | قتل عام

کرمان به خون کشیده شد | جشن تولد با تم قتل!

باید بر مبنای فرهنگ سازی، این رسم اشتباه ریشه کن شود.

رسم غلط تیراندازی در جشن تولد، یک کشته و پنج مجروح به جا گذاشت. به گزارش رکنا، رئیس حوزه قضایی شهرستان نرماشیر در شرق  کرمان در تشریح این خبر گفت:  یک شنبه شب  ۲۹ آبان  براثر تیراندازی با اسلحه شکاری در جشن تولدی که در یک منزل مسکونی در نرماشیر در حال اجرا بود متاسفانه یک نوجوان ۱۶ ساله جان باخت  و پنج  نفر  هم  مجروح شدند . مجروحان پس از وقوع حادثه به سرعت به مراکز درمانی انتقال یافتند و تحت درمان قرار گرفتند.

 قاضی حمید احمدی مقدم با اشاره به این  که عامل تیراندازی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان  شده است، تصریح کرد: قرار جلب صاحبان  اسلحه و منزل مسکونی که جشن تولد در آن در حال اجرا بوده نیز صادر شده است.

وی  با بیان این که  تیراندازی در مراسم جشن و عزا از رسوم غلط است که  بیشتر  اوقات وقوع حوادث تلخی را به دنبال دارد، گفت: باید بر مبنای فرهنگ سازی، این رسم اشتباه ریشه کن شود.

این مقام قضایی اظهارکرد : نیروهای پلیس اطلاعات شهرستان نرماشیر مکلف شدند که با هرگونه  مصادیق تیراندازی در مراسم با جدیت و حساسیت بیشتری برخورد و برای شناسایی عامل یا عاملان  آن اقدام کنند.

بنابر این گزارش ،فردی که اقدام به تیراندازی کرده با فرد مقتول و مجروحان نسبت خانوادگی دارد، اما پس از حادثه به علت ترس از صحنه فرار کرده  بود که یک ساعت پس از آن با اقدام سریع نیرو‌های انتظامی دستگیر و سلاح  متهم  نیز کشف شد.

نگاهی به آمار جان باختگان  تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در شرق و جنوب کرمان نشان از خطرات این  رسم غلط دارد.

ارسال نظر: