کدخبر: 17825

هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی هفته جاری

هواشناسی از کولاک گفت | مسافران آخر هفته هوشیار باشند

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری، فارس، نیمه غربی کرمان،‌ شمال هرمزگان و جزایر واقع در غرب خلیج فارس و تنگه هرمز ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی تا شنبه هفته آینده در کشور خبر داد و برای ۶ استان هشدار سطح نارنجی کرد.بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش یافته و در غرب مازندران گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها ادامه دارد.

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری، فارس، نیمه غربی کرمان،‌ شمال هرمزگان و جزایر واقع در غرب خلیج فارس و تنگه هرمز ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، قم و اصفهان،‌ جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبار پراکنده همراه با وزش باد موقتی روی می‌دهد. بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

فردا چهارشنبه در گیلان، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده، ضمن این‌که در جزایر واقع در خلیج‌فارس، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان ابرناکی و در برخی ساعات بارش خفیف پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی در جنوب شرق کشور در جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز، هرمزگان، شرق فارس، کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش پیش بینی شده است.

طی روزهای پنجشنبه تا شنبه آینده کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما برای جنوب و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف دور از انتظار نیست.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶

نوع مخاطره: بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵: کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و شرق خوزستان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶: بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب کهگیلویه و بویراحمد.

اثر مخاطره: مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به زیرساخت‌ها به‌ویژه قطعی برق در روستاهای صعب‌العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین‌شهری، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تأخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای برون‌شهری، عدم فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل‌و‌نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاکسازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب‌راه‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادرسان.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۷

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و خوزستان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی.

توصیه: خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی.

ارسال نظر: