کدخبر: 17913

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا امروز | قیمت طلا امروز 19 آذر

قیمت طلا و سکه امروز 19 آذر | نرخ سکه سر به فلک کشید

قیمت طلا و سکه به نرخ امروز 19 آذر را بخوانید.

قیمت طلا و سکه در هفته پیش از شدت نوسان خود کاست و روند نسبتاً باثباتی را طی . شاخص انس جهانی طلا نیز تغییر خاصی نسبت به روز شنبه نداشته است.

دیروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱ قیمت طلا و سکه در مدار افزایشی آغاز به کار کرد، اما این روند در میانه روز برای سکه با روند کاهشی همراه شد. قیمت طلا از سرعت صعود خود در هفته‌های گذشته کاست و فقط اندکی افزایش یافت. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر انس طلا در کانال 1772 دلار است.

انس جهانی طلا و قیمت دلار دو عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار تهران شناخته می‌شوند. اما در بیش از ۱۰ روز گذشته به‌رغم ثبات در بازارهای مورد اشاره، قیمت طلا و سکه یک جا ثابت نماند و حتی در روزهای سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرد. به نظر می‌رسد در روزهای گذشته روند تقاضا بود که برای قیمت سکه و طلا در بازار تعیین‌کننده شد.

افزایش انتظارات تورمی در بازار

رشد انتظارات تورمی، بازار احتیاطی دلار و تلاش مردم برای انتقال سرمایه‌های ریالی به بازار طلا و سکه و در مقطعی کوتاه نیز رشد انس جهانی طلا، باعث شد قیمت در بازار فلز زرد رشد قابل توجهی داشته باشد و در مقطعی نیز سکه امامی به محدوده ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز رسید.

معامله‌گران می‌گویند تا زمانی که بازار ارز از سوی بانک مرکزی کنترل می‌شود مردم تمایل بیشتری به خرید طلا و سکه نشان می‌دهند.

برخی معامله‌گران شکست محدوده قیمتی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را شروعی برای جهش دوباره قیمت طلا و سکه و کف‌سازی قیمت در کانال‌های بالاتر می‌دانستند، اما روند قیمت دلار در دو روز گذشته کاهشی شد.

هرچند در دو روز گذشته قیمت طلا رشد شارپی نداشت و دلار نیز به پایین‌تر از محدوده ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان راه یافت، اما این کاهش، قیمت سکه را به کانال ۱۶ میلیون تومان بازنگرداند و سایر قطعات سکه نیز در کانال جدید خود باقی ماندند.

برخی فعالان بازار معتقدند محدوده ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه امامی منطقه حمایتی است که اگر این محدوده حفظ شود، قیمت سکه امامی به کانال‌های بالاتر ورود می‌کند.

روز چهارشنبه 16 آذر ۱۴۰۱ قیمت طلا و سکه با روند افزایشی در ساعات ابتدایی معاملات آغاز به کار کرد. اما در ادامه روز این روند برای سکه برعکس شد. قیمت سکه امامی نوسان زیادی داشت  و با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه بهار آزادی دیروز در مرز افزایش و کاهش قیمت در نوسان بود و در برخی ساعات افزایش قیمت محدود ۱۰ هزار تومانی داشت و برخی ساعات نیز به همین نسبت روند کاهشی داشت. این قطعه از سکه که در نیمه ابتدایی هفته وارد کانال ۱۷ میلیون تومانی شده بود دیروز با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان در بازار داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه هم مانند سکه بهار آزادی روند پرنوسانی در افزایش و کاهش قیمت داشت. دیروز نیم‌سکه با قیمت حدودی ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه و سکه گرمی هم با روندی باثبات مانند روز گذشته قیمت‌گذاری شدند. دیروز ربع‌سکه هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی هم به قیمت سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی رسید.

راه طلا از سکه جدا شد. با وجود روند کاهشی بیشتر قطعات سکه اما دیروز قیمت طلا رو به افزایش بود هر چند افزایش طلا چندان قابل توجه نبود اما این روند باعث شد روند قیمت طلا و سکه یکسان نباشد.

قیمت هر مثقال طلا ۸ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با قیمت حدود ۶ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم دیروز یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان شد. قیمت طلای دست دوم هم یک میلیون و ۵۴۶ هزار تومان شد.

روز گذشته حباب سکه نیز روند نسبتا باثباتی داشت فقط حباب سکه امامی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان رشد داشت. حباب نیم سکه نیز برخلاف سایر اعضای خانواده خود نزدیک به ۵۰ هزار تومان ارزان شد.

ارسال نظر: