کدخبر: 17914

رتبه بندی معلمان | اخبار رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق فرهنگیان و طرح رتبه بندی معلمان

خوش خبری ویژه معلمین | طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شد

رتبه بندی فرهنگیان اعلام شد.

رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های مهم فرهنگیان است.رتبه بندی معلمان حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.رتبه بندی معلمان مدتهاست که قرار است اجرا شود.رتبه بندی معلمان برای معلمان اهمیت فوق العاده ای دارد.رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان همراه است.

بررسی‌های کانال مطالبات فرهنگیان نشان می‌دهد که متاسفانه پس از تایید مدیران و ارزیابی توسط ارزیابان، کارنامه‌هایی که به عنوان نتیجه رتبه بندی معلمان برای هیات‌های ممیزه ارسال شده است، دارای ایرادات فراوانی هستند.

 رتبه بندی معلمان

به عنوان مثال ، با وجود اینکه همکار ما مجموع امتیاز و حداقل های لازم برای کسب رتبه استاد معلم را کسب نموده است، اما در کارنامه برای ایشان “فاقد رتبه ” درج شده است .

از طرفی با وجود اینکه سقف مجموع امتیاز ۱۰۰۰ امتیاز بوده و سقف هر یک از مولفه ها نیز مشخص است، در کارنامه ها سقف های مجموع بالاتری درج شده است و در برخی مولفه ها خصوصا در مولفه های حرفه ای و تجربه که به ترتیب سقف ۲۴۰ و ۲۰۰ امتیازی دارند ، گاها تا ۲۸۰ و ۲۲۰ امتیاز درج شده است!!

در مرحله ارزیابی هم اطلاع رسانی ناقص و مبهم وزارت آموزش و پرورش موجب شد که برخی ارزیابان در دو بخش مشارکت در کارگروه ها و تدریس به همکاران به جای افزایش ۱۵ و ۱۰ امتیازی به همکاران، اقدام به کاهش ۴۵ و ۲۰ امتیازی در این دو بخش نمایند !

ایرادات فراوان و پی در پی نشان می دهد که به این سامانه به عنوان مرجعی برای رتبه بندی فرهنگیان هرگز نمی‌توان اعتماد و اطمینان کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی‌الحسابی به‌میزان تقریباً ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریزشده در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است‌.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی همکاران عزیز فرهنگی نگران عدم صدور احکام یا کسورات قانونی هستند، اضافه کرد: جای نگرانی نیست قطعاً در پرداختی بعدی همه مشمولان لحاظ خواهند شد، البته کنار پرداخت معوقات، طبعاً کسر معوقات هم خواهیم داشت که شامل مقرری ماه اول، برگشت جبرانی (مجموع علی‌الحساب ۳ ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱، که قبلاً به حساب همکاران واریز شد و برای آنکه اعمال رتبه بندی معلمان در یک‌ماه دو بار منظور نشود، در فیش صادره این عبارت قید شده است) سهم مالیات، بیمه و صندوق بازنشستگی است.

رتبه بندی معلمان

وی بیان کرد: به‌زبان ساده، خالص دریافتی این ماه همکاران شامل، اختلاف حقوق آبان‌ماه و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز ۲ ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریزشده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. همکاران تابع صندوق بازنشستگان کشوری که دارای ۳۰ سال خدمت و بالاتر هستند، از کسور مقرری ماه اول معاف هستند، با این حال چنانچه همکاری، نسبت به صدور حکم یا مفاد مقرر در فیش حقوقی اعتراضی دارد، به واحدهای اداری و مالی منطقه منتقل کند.

ارسال نظر: