کدخبر: 18028

وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه 50 میلیونی | وام قرض الحسنه جدید

وام قرض الحسنه 4 میلیاردی جدید ویژه یلدایی | شرایط خاص دریافت وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه ویژه 4 میلیاردی به اجرا گذاشته شد.

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

کریمی معاون اشتغال وزیر کار با تشریح جزئیات پرداخت وام مشاغل خانگی از افزایش سقف تسهیلات طرح‌های اشتغال خانگی با سود ۴ درصد خبر داد.

محمود کریمی با اشاره به روند پرداخت وام و تسهیلات مشاغل خانگی گفت : تسهیلات مربوط به طرح‌های مشاغل خانگی ابلاغ شده و در حال پرداخت است.

 وی درباره میزان وام و تسهیلات پیش بینی شده برای توسعه مشاغل خانگی، افزود: مبلغ تخصیصی برای امسال ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده و هم اکنون بیش از ۱۹۰۰ میلیارد تومان طرح در بانکها وجود دارد که تا پایان سال سقف ۳۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

کریمی درباره میزان وام پرداختی به طرح‌های مشاغل خانگی گفت: اگر کسی طرح اشتغال خانگی داشته باشد، بسته به نوع طرح اعم از مستقل یا پشتیبان از تسهیلات مربوطه بهره‌مند می‌شود. برای مشاغل مستقل پیش از این ۱۰۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان و افرادی که چند نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، تا سقف دو میلیارد تومان وام درنظر گرفته شده بود.

معاون اشتغال وزیر کار سود تسهیلات اشتغال خانگی را ۴ درصد ذکر کرد و گفت: در راستای حمایت از تولیدات خانگی و کسب و کارهای خرد و خانگی، سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل را به ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان به ۴ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.

وی از ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی توسط شهرداری‌ها خبر داد و گفت: می‌توانیم این ظرفیت را در اختیار کسانی بگذاریم که مجوزهای مشاغل خانگی داشته باشند.

به گفته محمود کریمی بیرانوند، گرفتن مجوز به کسب و کار رسمیت می‌بخشد و اگر فردی دارای مجوز مشاغل خانگی باشد، بسته‌های تشویقی دولت شامل حالش می‌شود و از امکانات و تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد بهره‌مند می‌شود. این وام به صورت قرض الحسنه و با اقساط بلند مدت پرداخت می شود.

ارسال نظر: