کدخبر: 18031

قیمت گوشت | قیمت گوشت امروز| افزایش قیمت گوشت

قیمت گوشت به نرخ 23 آدر 1401 | قیمت گوشت امروز کیلویی چند؟

قیمت گوشت به نرخ امروز 23 آذر ماه 1401 را بخوانید.

رئیس اتحادیه گوشت دامداران با تایید خبر افزایش گران‌ شدن نرخ قیمت گوشت گوسفندی در بازار، گفت: قیمت گوشت گوساله در هفته اخیر تغییر محسوسی نکرد اما نرخ قیمت گوشت گوسفند افزایش ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد و قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کیلویی ۲۰۵ هزار تومان رسید.

قیمت گوشت

گشت و گذاری در بازار اقلام مصرفی و مواد غذایی حاکی از نوسان قیمتی کالاها دارد و گویای این موضوع است که سلیقه بر تعیین قیمت‌ها حاکم است. به عنوان مثال یک شقه گوسفند در فروشگاهی کیلویی ۲۸۸ هزار تومان عرضه می‌شود و در چند مغازه بالاتر همین گوشت کیلویی ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این باره به مهر گفت: قیمت یک شقه گوسفند بستگی به توافق فروشنده و خریدار دارد. در حال حاضر درباره نرخ گوشت قرمز مصوبه‌ای وجود ندارد و عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ در بازار است.

وی افزود: افزایش و کاهش دام زنده روی بازار گوشت قرمز تأثیر مستقیم داشته و هر چه عرضه بیشتر باشد به طور قطع قیمت‌ها پایین‌تر خواهد بود. فروشنده خواستار فروش گوشت است زیرا هر چه به گوشت زمان بخورد بیات و خشک شده و دیگر تازگی ندارد.

ملکی با بیان اینکه مصرف سرانه امسال گوشت نسبت به مشابه سال گذشته پایین آمده است، ادامه داد: هر چقدر قیمت گوشت بالاتر برود خرید خانوارها به لحاظ وزنی کاهش می‌یابد.

قیمت گوشت

مشکل نهاده‌های دامی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه سخنان خود با اشاره به گرانی نهاده‌های دام عنوان کرد: حذف ارز ترجیحی واردات و تأمین نهاده‌های دامی را برای دامداران با مشکل مواجه کرد و آنها قادر به سیر کردن دام‌های خود نیستند.

این فعال بازار گوشت با تاکید بر اینکه هزینه نگهداری از دام در کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: دامپرور توان مالی کافی در اختیار ندارد و با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی مراتع در ۶ ماه نخست سال که باید مواد غذایی دام تأمین می‌شد انجام نشده بنابراین نهاده‌های دامی کافی نبوده و این امر هزینه‌ها را دو برابر کرده است.

نیاز بازار

ملکی درباره میزان مصرف بازار گوشت قرمز بیان کرد: مصرف روزانه دام سبک استان تهران حدود ۱۴ هزار رأس است.

وی اضافه کرد: پیش تر بخشی از دام خارج می‌شد بنابراین قاچاق سبب شده بود تا قیمت گوشت افزایش یابد اما با مذاکراتی که اتحادیه گوشت گوسفندی کشور داشت و پیگیری‌های انجام شده صادرات متوقف شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با تاکید بر تأمین نهاده‌های دام و کاهش نرخ نگهداری از دام گفت: در حال حاضر واردات نهاده‌های دامی با قیمت مناسب بزرگ‌ترین مشکل دامداران بوده و این نهاده‌ها در کارخانه تولید نمی‌شود و باید شرایط اقلیمی مناسب باشد تا از طریق زمین رویش رخ دهد. با توجه به کاهش بارندگی تأمین کل نیاز بازار از داخل ممکن نبوده و باید واردات با اختصاص اعتبارات ارزان قیمت انجام شود.

ارسال نظر: