کدخبر: 18046

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان آذر

اصلاحیه جدید آذر ماه سن بازنشستگی و حقوق بازنشستگان | اصلاحیه از دی ماه اجرایی خواهد شد

حقوق بازنشستگان آذرماه تغییر کرد.

​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس که به تازگی در قالب چند پیشنهاد راهکارهایی که صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند به کمک آنها از تراز منفی خارج شوند را پیشنهاد کرده که در یکی از بندها اشاره می‌کند بازنشستگی زیر ۴۸ سال باید ممنوع شود.

در ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که از میان آنها صندوق‌های بازنشستگی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا)، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق وزارت اطلاعات از طریق منابع داخلی خود قادر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خودشان نیستند و وضعیت سایر صندوق‌ها هم چندان مناسب نیست.

مرکز پژوهش‌های مجلس در سلسله پیشنهادهایی راهکارهایی را ارائه داده تا به کمک آن درآمد این صندوق‌ها از هزینه‌شان بیشتر شود. در بخشی از این پیشنهادها آمده: «با توجه به پایین آمدن سن مؤثر بازنشستگی به‌دلیل طرح‌های بازنشستگی پیش از موعد؛ بالاخص مشاغل سخت و زیان‌آور، پیشنهاد می‌شود بازنشستگی با سن کمتر از ۴۸ سال به‌جز در موارد ازکارافتادگی در هر حالت ممنوع شود. بررسی ها نشان میدهد، دولت لایحه مستقلی برای اصلاح سن و سابقه بازنشستگی را در دستور کار قرار داده و این اصلاحات در یک بازه ۱۰ الی ۱۵ ساله در صورت تصویب در مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت»

مستمری بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا واریز می‌شود و امروز حقوق بازنشستگانی که نام خانوادگی آن‌ها با «الف» آغاز می‌شود، به حساب‌شان واریز شده است. پرداخت مستمری آذرماهِ بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز (بیستم) آغاز شده است. مستمری بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا واریز می‌شود و امروز حقوق بازنشستگانی که نام خانوادگی آن‌ها با «الف» آغاز می‌شود، به حساب‌شان واریز شده است.

در عین حال، یک ماه از معوقات مزدی بازنشستگان سایر سطوح نیز همراه با مستمری آذر پرداخت می‌شود؛ این بازنشستگان این ماه علاوه بر مستمری ماهانه، مابه‌التفاوت ده درصد و سی و هشت درصد را برای اردیبهشت دریافت می‌کنند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان صادقی در ادامه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تورم امروز نتیجه‌ی سیاستهای اقتصادی است و چوبِ آن بر سر کارگران و بازنشستگان خورده است. در ابتدای دولت فقر مطلق۲۵درصد بود و الان به ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌ها فقرا را فقیرتر و اغنیاء را ثروتمندتر کرده است.

وی به ترمیم حقوق کارگران و بازنشستگان دولت اشاره کرد و گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است.

صادقی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تکلیف متناسب‌سازی باید مشخص شود. اگر ندارید سهام بانک رفاه را به ما واگذار کنید. ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته اما حاضر نیستید سر این موضوع با ما جلسه بگذارید.

ارسال نظر: