کدخبر: 18064

یارانه | یارانه نقدی| یارانه جدید | یارانه ویژه آذر ماه

یارانه 400 تومانی آذر ماه واریز شد | هدیه یلدایی رئیسی چند؟

یارانه نقدی ویژه یلدا واریز شد.

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

اوایل امسال زمانی که دولت شروع به پرداخت یارانه‌ی ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومانی کرد، خیلی‌ها با مشکل مواجه شدند. برخی که از همان ابتدا یارانه نمی‌گرفتند یا انصراف داده بودند، بعد از بالا رفتنِ رقم یارانه‌ها و بعد از آنکه دولت تصمیم گرفت قیمت برخی از کالاهای اساسی را افزایش دهد، خواستار دریافت یارانه‌ی خود شدند. گروه دیگر نیز افرادی بودند که تا آن زمان یارانه می‌گرفتند اما در دور جدید، یارانه‌شان قطع شد، این افراد نیز پیگیرِ کار خود بودند تا دوباره یارانه‌شان وصل شود.

یارانه نقدی

در همان روزها دولت دو راه اعتراض و پیگیری برای این دو گروه گذاشت. برای گروه اول که جاماندگان از دریافت یارانه بودند، آدرس اینترنتی my. gov. ir و برای گروه دوم که معترضان به دهک‌بندی و قطع یارانه بودند آدرس اینترنتیِ emayat. mcls. gov. ir تعیین شد.

اگرچه از همین دو سامانه مشکل برخی از درخواست‌دهندگان یارانه حل شد اما برخی نیز هنوز برای گرفتنِ یارانه مشکل دارند. این موضوع از صف‌های طولانیِ بخش مراجعه‌ی حضوریِ شکایات یارانه‌ی معیشتی مشخص است.

در یکی از روزهایی که برای پوشش خبری به وزارت کار رفتیم، تعدادی از مراجعه‌کنندگان از روند رسیدگی به شکایات خود اعتراض داشتند. آن‌ها که ساعت‌های طولانی در نوبت بودند به «ایلنا» گفتند: کسانی که اینجا برای پیگیریِ یارانه‌ی خود می‌آیند همان ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان هم برایشان مهم است اما باید چند روز پشت سر هم بنشیند تا بتواند با کارشناس صحبت کنند.

یکی از مراجعه‌کنندگان گفت: چند روزی است که از صبح آمده‌ام، شماره گرفتم اما ساعت سه که می‌شود، می‌گویند امروز دیگر وقت تمام است! نمی‌دانیم به چه کسی شکایت کنیم. اعتراض که می‌کنیم، می‌گویند نیرو نداریم. اگر قرار است مشکل مردم حل شود چرا نیروهایشان را زیاد نمی‌کنند که منِ پیرمردِ بازنشسته مجبور نشوم چند روز پشت سرِ هم برای پیگیریِ مشکلم به وزارت کار بیایم.

این مراجعه‌کننده می‌گوید: به صورت اینترنتی نتوانستم مشکلم را حل کنم، مجبور شدم حضوری مراجعه کنم تا شاید زودتر رسیدگی شود اما بعد از چند مراجعه هنوز نوبت به من نرسیده است.

شرط جدید دولت برای کوپن الکترونیک / آخرین اظهارات درباره یارانه نقدی

سرپرستان خانوار با استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی می‌توانند 11 گروه کالایی مشخص‌شده را خریداری کنند. خانوارها می‌توانند به اعتبار یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند و در غیر این صورت می‌توانند یارانه را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در آخرین اظهارات خود اعلام کرده که یارانه نقدی حذف نمی‌شود و استفاده از کالابرگ الکترونیکی «اختیاری» است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیک را اعلام کرده و گفته که «سامانه شبکه ملی اعتبار» برای کالابرگ الکترونیک ایجاد شده و به صورت آزمایشی در بعضی از استان‌ها مبلغ یارانه در حساب پشتیبان یا همان کالابرگ زودتر واریز خواهد شد.

سیدصولت مرتضوی گفته کسانی که نیاز به خرید اقلام دارند می‌توانند برای تهیه ۱۱ قلم از این اجناس از طریق شبکه اعتباری پشتیبان اقدام کنند، اما اگر از کالابرگ استفاده نکردند، در همان زمانی که مردم یارانه نقدی واریز دریافت می‌کنند، امکان برداشت خواهند داشت.

وزیر کار همچنین درباره جاماندگان سهام عدالت بهزیستی گفته «کسانی که جا مانده‌اند یا حقی از آنان ضایع شده است، می‌توانند به دستگاه‌های مرتبط مراجعه کنند.»

اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی مطرح می‌شود که طبق خبری که امروز خبرگزاری مهر منتشر کرده، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده و زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت مشخص نیست.

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، مکاتبات لازم با ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت برای دریافت سود مشمولان سهام عدالت انجام شده، اما تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده است.

طبق اعلام سمات، بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار که روز ششم آذر به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ابلاغ شده، این شرکت مجری پرداخت سود مشمولان سهام عدالت بوده و همانند سال‌های قبل اقدامات مقتضی را برای دریافت سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام داده است.

آنطور که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرده، «در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای پرداخت سود سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ مشمولان سهام عدالت اعلام کرد، زیرا تحقق این امر در گرو همراهی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در پرداخت سود این گروه از سهامداران است.»

این اطلاعیه در حالی منتشر شده که این شرکت هفته گذشته با انتشار اطلاعیه دیگری از اعطای فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داده بود.

ارسال نظر: