کدخبر: 18135

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا امروز | قیمت طلا امروز 29 آذر

قیمت طلا و سکه به نرخ 29 آذر | فوران قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه به نرخ امروز 29 آذر را بخوانید.

قیمت طلا و سکه در بازار تغییر کرد. قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا و سکه با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا و سکه در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا و سکه امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

عنوان نرخ قیمت (ریال)
طلای 18 عیار / 750 17,273,000
طلای ۲۴ عیار 23,031,000
طلای 18 عیار / 740 17,043,000
طلای دست دوم 17,043,070
آبشده کمتر از کیلو 74,840,000
مثقال طلا 74,860,000
انس طلا 1,793.30

 

قیمت سکه
سکه امامی تک فروشی 189,230,000
سکه بهار آزادی تک فروشی 186,280,000
نیم سکه تک فروشی 122,300,000
ربع سکه تک فروشی 92,200,000
سکه گرمی تک فروشی 42,620,000
تمام سکه (قبل 86) 185,500,000
نیم سکه (قبل 86) 87,500,000
ربع سکه (قبل 86) 46,500,000
پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ آذر ۱۴۰۱
امروز شنبه ۲۶ آذر در بازار آزاد ، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید .
در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد  و به فروش رسید .

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۷۹۳ دلار است.

عبداله مشکانی، کارشناس بازار‌های مالی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی نقدینگی در ۲ سال گذشته گفت: «به دلیل نداشتن رشد اقتصادی، اثر نقدینگی روی تورم تخلیه شده و اولین حوزه‌های تاثیرگذار نیز دلار، طلا و سکه است.»
او با تاکید بر اینکه از سال گذشته نرخ فعلی طلا و سکه را پیش بینی می‌کردیم، افزود: «اکنون نصف اثر نقدینگی تخلیه شده و هنوز تاثیر نقدینگی به طور کامل در بازار‌های سرمایه خود را نشان نداده است. «مشکانی گفت: «اگر همین شرایط ویژه که بر اقتصاد و مسائل سیاسی حاکم است، ادامه داشته باشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌تواند اعداد بالاتری را ببیند تا نهایتا اثر نقدینگی در بازار خنثی شود.»
این کارشناس بازار‌های مالی ادامه داد: «راهش این است که جلوی رشد نقدینگی گرفته شود و سرعتش کند شود که فعلا هم اتفاق خاصی در ۲ سال گذشته رخ نداده است.»
مشکانی گفت: «قیمت طلا و سکه پیرو دلار است. در فرمول قیمت‌گذاری طلا اولین فاکتور نرخ طلای جهانی و دومین فاکتور نرخ دلار داخلی است. سکه الان در حال پیش‌خور کردن نرخ‌های دلار ASD است.»
او تاکید کرد: «در حال حاضر سکه با دلار حدود ۴۵ هزار تومان معامله می‌شود. اگر اثر تورم به طور کامل در بازار تخلیه شود، طبیعتا کسانی که با این نرخ در حال خرید هستند، آسیب خواهند دید. مگر اینکه دلار اعداد بالاتر از نرخ فعلی مواجه شود.»
تقاضا زیاد و عرضه کاهشی است
برخی معامله‌گران بازار افزایش تقاضا در بازار را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها می‌دانند و معتقدند مردم از ترس از دست رفتن ارزش دارایی‌هایشان سرمایه‌ ریالی خود را تبدیل به طلا،‌ سکه و دلار می‌کنند.
از سوی دیگر برخی فعالان بازار نیز معتقدند یکی از مهم‌ترین عوامل نوسانات سنگین در بازار سکه، کمبود فیزیکی این فلز گران‌بهاست. کمتر معامله‌گری در روزهای ابتدایی هفته جاری حاضر بوده در موقعیت فروش قرار بگیرد.
در همین راستا اکوایران در گزارشی نوشته که این کمبود عرضه به اندازه‌ای بود که دیروز سکه در بازار نقدی بالای سطح 18 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت ولی در بازار فردایی، معامله‌گران حاضر به خرید سکه بالای محدوده 18 میلیون تومان نبودند.
بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که تقاضای احتیاطی تازه‌ای وارد بازار نقدی شده باشد، ولی معامله‌گران بزرگ همچنان سعی می‌کنند بااحتیاط گام‌های خرید خود را تنظیم کنند.
نه می‌خریم، نه می‌فروشیم
این در حالی است که با نگاه به فراز و فرودهای قیمت طلا و سکه در سال‌های گذشته؛ برخی خریداران از ترس سیاست بازارساز و بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی از بازار و کاهش یکباره قیمت طلا و سکه در بازار ، فعلا دست نگه داشته‌اند؛ نه می‌خرند و نه می‌فروشند.
دیروز ۲۱ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در پله‌ ۸ کانال ۱۷ میلیون تومان باز شد اما در ادامه معاملات، روند افزایشی قیمت این قطعه از سکه افزایشی بود به طوری که در محدوده ۱۸ میلیون و ۵۹۳ هزار تومانی معامله شد یعنی بیش از ۸۰۰ هزار تومان رشد قیمت در چند ساعت و همچنان نوسان دارد.

ارسال نظر: