کدخبر: 18177

وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه 50 میلیونی | وام قرض الحسنه جدید

وام قرض الحسنه 500 میلیونی ویژه دی ماه | وام دولت با شرایط اسان

وام قرض الحسنه ویژه دی ماه اجرایی شد.

علی اصغر وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود

وام قرض الحسنه

بانک‌ها در پایان مهر ماه امسال، 38 درصد بیشتر از پایان سال قبل تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌اند.

بررسی جدیدترین آمار عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور در پایان مهرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری ۴۱۲۵۶.۶ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفند سال ۱۴۰۰ که ۳۵۴۰۸.۸ هزار میلیارد ریال بود ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰.۴ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری قرض‌الحسنه را تشکیل داده و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها مربوط به مرابحه با ۳۷.۸ درصد و فروش اقساطی با ۱۴.۲ درصد است.

به لحاظ عددی در پایان اولین ماه پاییز ۱۴۰۱ معادل ۴۲۸۳.۱ هزار میلیارد ریال از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور قرض‌الحسنه بوده که این میزان نسبت به اسفند ماه سال قبل که ۳۰۹۱.۷ هزار میلیارد ریال بوده، ۳۸.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وام فوری

بانک‌های تجاری چه وضعیتی دارند؟

بر پایه این گزارش، بررسی میزان تسهیلات پرداخت شده در بانک‌های تجاری کشور در پایان هفتمین ماه سال نشان می‌دهد که ۱۲.۸ درصد از وام‌های بانک‌های تجاری، قرض‌الحسنه بوده که با افزایش ۲۷.۸ درصدی نسبت به پایان سال قبل، از رقم ۸۶۸.۳ هزار میلیارد ریال به رقم ۱۱۰۹.۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

در بانک‌های تجاری کشور، سهم عمده تسهیلات پرداختی مربوط به مرابحه به میزان ۳۶.۳ درصد است که رقم آن از ۲۲۵۹.۴ هزار میلیارد ریال در پایان سال قبل به رقم ۳۱۳۹.۹ هزار میلیارد ریال در پایان مهرماه امسال رسیده است که بیان گر رشد ۳۹ درصدی در این مدت است. همچنین در این مدت، ۱۷ درصد تسهیلات بانک‌های تجاری به رقم ۱۴۶۵.۵ هزار میلیارد ریال به تسهیلات فروش اقساطی اختصاص داشته که این رقم در اسفندماه سال قبل ۱۵۲۹.۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین بررسی عملکرد بانک‌های تخصصی در پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف در پایان مهرماه امسال نشان می‌دهد که ۵.۷ درصد تسهیلات اعطایی به میزان ۳۴۸.۵ هزار میلیارد ریال در قالب قرض‌الحسنه پرداخت شده که این رقم در پایان سال قبل ۲۵۵ هزار میلیارد ریال بود که با افزایش ۳۶.۷ درصدی همراه بوده است.

بزرگترین بخش تسهیلات پرداخت شده در بانک‌های تخصصی کشور مربوط به فروش اقساطی می‌شود به نحوی که در پایان مهرماه امسال تسهیلات فروش اقساطی با افزایش ۹.۴ درصدی از رقم ۱۸۸۱ هزار میلیارد ریالی در پایان سال قبل به رقم ۲۰۵۷ هزار میلیارد ریال در پایان مهرماه ۱۴۰۱ رسیده است.

بانک‌های تخصصی در بخش مشارکت مدنی نیز تسهیلات قابل توجهی پرداخت کرده‌اند به نحوی که ۲۰.۹ درصد کل منابع تسهیلاتی این بانک‌ها در پایان مهرماه امسال به میزان ۱۲۶۶.۵ هزار میلیارد ریال در این بخش پرداخت شده است.

وضعیت بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری

در بخش بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری نیز ۱۰.۶ درصد تسهیلات پرداخت شده در پایان مهرماه سال جاری به میزان ۲۸۲۵.۲ هزار میلیارد ریال به عنوان قرض‌الحسنه و ۴۲.۸ درصد کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش مرابحه به رقم ۱۱۳۵۹.۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

وام

وام قرض الحسنهمدت زمان تسویه اقساط سود تسهیلات ضریب تسهیلات

۱۲ ماه ۱۸ درصد ۶۰ درصد سپرده

۲۴ ماه ۱۸ درصد ۶۵ درصد سپرده

۳۶ ماه ۱۸درصد ۷۰ درصد سپرده

یک نکته مهم:

اگر امروز فرآیند افتتاح حساب و سپرده‌گذاری بلندمدت را انجام دهید، در طرح تسهیلات آنی تجارت می‌توانید بعد از ۲۴ ساعت، درصوت تکمیل مدارک، درخواست وام خودتان را ثبت کنید.

دریافت وام بانک تجارت برای نیازمندان با طرح کریمان

طرح کریمان یکی دیگر از انواع خدمات بانک تجارت است که به متقاضیان خود وام قرض‌الحسنه می‌دهد. مشتریانی که در بانک تجارت سپرده‌گذاری انجام داده‌اند، می‌توانند افراد حقیقی و حقوقی مثل موسسه‌های خیریه را به بانک برای دریافت وام معرفی کنند. حداقل مبلغ لازم برای افتتاح این حساب قرض‌الحسنه ۳ میلیون تومان است. بانک تا ۱۰۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری شده را به‌عنوان تسهیلات به متقاضی ارائه خواهد کرد. البته ناگفته نماند که سقف این تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان است. در ضمن وام‌گیرنده برای تسویه وام حداکثر ۵ سال زمان دارد. مبلغ سپرده‌گذاری شده هم برای ضمانت دریافت وام کفایت می‌کند.

تسهیلات طرح کریمان به صورت قرض‌الحسنه داده می‌شود و تنها ۲ درصد به‌عنوان کارمزد در بازپرداخت آن محاسبه می‌شود. هدف این طرح قرض‌الحسنه، کمک به تأمین هزینه‌هایی حیاتی افراد نیازمند است. به‌عنوان مثال زنان سرپرست خانوار، زوج‌های جوان کم‌درآمد، بیماران مبتلا به امراض صعب‌العلاج و کسانی که از سالمندان نگهداری می‌کنند، باید از اولین گزینه‌های معرفان خیر به‌منظور دریافت وام باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هم به ماجرای وام ۱۰ میلیونی یارانه واکنش نشان داد و گفت: مدتی است پیامک‌هایی برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود و یا کد ملی و شماره تماس سرپرست از سوی شهروندان به شماره‌ای ارسال می‌شود که از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای سرپرستان خبر می‌دهد. این وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه ۱۰۰ درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و… در اختیار افراد ناشناس قرار دهید.

اما جدای از این برخی از خبر‌ها حاکی از این است که یک موسسه اعتباری قرض‌الحسنه اقدام به پرداخت وام فوری ۱۰ میلیونی به مردم کرده است. این موسسه مالی و اعتباری اعلام کرده که یک روزه به متقاضیان وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه می‌دهد. وامی که کارمزد آن صفر است و یک روزه پرداخت می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی را ندارد. اگرچه این موسسه هنوز پرداخت چنین وامی را تایید نکرده، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این موسسه باید وام بدون کارمزد به متقاضیان بدهد؟

دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور از عملیاتی شدن تفاهم‌نامه این سازمان با بنیاد مستضعفان برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوار‌های دارای دو فرزند معلول و بالاتر خبر داد.

بصیر حیدری با اشاره به اینکه قرار است در طرح نهضت ملی مسکن ۱۶۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شود، گفت: براساس تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی مقرر شده است که ۱۶۰ هزار واحد مسکونی به معلولان و مددجویان حائز شرایط واگذار شود.

ارسال نظر: