کدخبر: 18184

قیمت دلار | قیمت دلار به نرخ امروز 3 دی ماه

نرخ جدید دلار بازار را بهم ریخت | افزایش نگران کننده قیمت دلار امروز 3 دی ماه

قیمت دلار به نرخخ امروز 3 دی ماه 1401 بخوانید.

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

ارز

قیمت (ریال)
دلار ۳۷۸,۲۸۰
یورو ۴۰۴,۸۵۰
درهم امارات ۱۰۲,۸۷۰
پوند انگلیس ۴۷۱,۵۰۰
لیر ترکیه ۲۰,۶۰۰
فرانک سوئیس ۴۱۲,۸۰۰
یوان چین ۵۵,۰۰۰
ین ژاپن (۱۰۰ ین) ۲۸۰,۳۱۰
وون کره جنوبی ۲۹۰
دلار کانادا ۲۸۲,۹۰۰
دلار استرالیا ۲۵۹,۳۰۰
دلار نیوزیلند ۲۴۴,۸۰۰
دلار سنگاپور ۲۸۳,۴۰۰
روپیه هند ۴,۶۳۰
روپیه پاکستان ۱,۷۰۵
دینار عراق ۲۶۲
پوند سوریه ۱۵۲
افغانی ۴,۴۰۰
کرون دانمارک ۵۴,۸۰۰
کرون سوئد ۳۷,۴۰۰
کرون نروژ ۳۹,۲۰۰
ریال عربستان ۱۰۲,۰۶۰
ریال قطر ۱۰۵,۳۰۰
ریال عمان ۹۹۲,۲۰۰
دینار کویت ۱,۲۵۰,۶۰۰
دینار بحرین ۱,۰۱۶,۷۰۰
رینگیت مالزی ۸۶,۸۰۰
بات تایلند ۱۰,۹۷۰
دلار هنگ کنگ ۴۹,۵۰۰
روبل روسیه ۵,۹۵۰
منات آذربایجان ۲۲۶,۲۰۰
درام ارمنستان ۹۸۰
لاری گرجستان ۱۴۵,۸۰۰
سوم قرقیزستان ۴,۵۱۰
سامانی تاجیکستان ۳۸,۰۰۰
منات ترکمنستان ۱۰۹۹۰۰

 

 

قیمت دلار پایین می آید؟
به نقل از ایسنا، علی شریعتی گفت: یکی از موضوعاتی که متاسفانه در اقتصاد ایران به تثبیت رسیده این است که قیمت ارز به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است و در بسیاری از موارد، آنچه که به افزایش قیمت ارز یا تلاطم در این بازار منجر می‌شود، عواملی بیرون از بازار و اقتصاد است. از سوی دیگر به درست یا به غلط، نرخ ارز در اقتصاد ایران به یک دماسنج تبدیل شده که بسیاری از افراد جامعه صرف نظر از اینکه کارشان به ارز گره خورده یا نه، تصمیمات خود را با توجه به وضعیت نرخ می‌گیرند.
وی ادامه داد: در اقتصاد ایران، چه فردی که صرفا قصد خرید کالایی مانند تبلت را دارد یا در سطحی بالاتر قصد فعالیت اقتصادی دارد، با توجه به نرخ ارز تصمیم گیری می‌کند. هرچند قیمت کالاهایی مانند طلا یا حتی خودرو نیز به نوعی وضعیت اقتصاد را نشان می‌دهد اما در نهایت تمام تحلیل‌ها باز هم به سمت قیمت دلار می‌رود.
عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روند افزایشی قیمت ارز در روزهای گذشته، بیان کرد: به نظر می‌رسد چرایی این افزایش قیمت در کوتاه مدت را باید تحت تاثیر چند عامل بررسی کرد. نخست نوعی همدستی میان کاسبان تحریم و گروهی که نفع اصلی‌شان در نوسان گیری در بازار ارز است. این همکاری مانند آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد، بعضا باعث می‌شود نرخ ارز ظرف چند روز ناگهان دو تا سه هزار تومان افزایش پیدا کند، این در حالی است که در عرصه واقعی اتفاق جدید و مهمی رخ نداده که شاهد این افزایش قیمت باشیم. عامل دیگر را باید در بانک مرکزی جست و جو کرد.

قیمت دلار

شریعتی ادامه داد: ما در دولت قبل شاهد آن بودیم که یک دیدگاه در بانک مرکزی محوریت پیدا کرد با رویکرد که بازار ارز برای دولت است و معاونت ارزی بانک مرکزی نقشی بسیار مهم در این حوزه ایفا می‌کند. همین روال ادامه پیدا کرده و سیاست‌هایی که در این معاونت نهایی می‌شود، می‌تواند به عاملی برای تلاطم‌های ارزی تبدیل شود. شاید محدودیت منابع ارزی بانک مرکزی در مدیریت بازار در این حوزه یکی از عوامل باشد اما از سوی دیگر سیاستی که معاونت سابق ارزی بانک مرکزی داشت، بعضا چه با سیاست‌های کلان و چه در همکاری با فعالان اقتصادی ناهماهنگی‌هایی را به وجود می‌آورد که خود عاملی برای افزایش قیمت ارز بود. جابجایی صورت گرفته در بانک مرکزی و معرفی معاون جدید ارزی این نهاد می‌تواند به افزایش هماهنگی‌ها در این حوزه کمک کند. با آمدن معاون جدید ارزی و تجربیاتی که ایشان در حوزه‌های مختلف بانکی داشته‌اند، این امید به وجود آمده که در این بخش گشایش جدیدی به وجود بیاید.

ارسال نظر: