کدخبر: 18253

وام فوری | وام ضروری | وام 200 میلیونی

وام فوری 200 میلیونی بانک اقتصاد نوین برای این مشترکین | متقاضیان وام بدون بهره بشتابند

وام فوری ویژه دی ماه 1401 را در این گزارش بخوانید.

علی اصغر وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام فوری

در این گزارش شرایط دریافت وام تعمیر مسکن در دو بانک اقتصاد نوین و رفاه گارگران بررسی و مقایسه شده‌اند. افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر باعث شده که تقاضا برای دریافت وام تعمیر مسکن افزایش پیدا کند. بانک‌های مختلف برای پرداخت این وام به مشتریان خود، شرایط متفاوتی را در نظر گرفته‌اند.

شرایط دریافت وام تعمیر مسکن در دو بانک اقتصاد نوین و رفاه گارگران بررسی و مقایسه شده‌اند.

بانک اقتصاد نوین به مشتریان خود تا سقف 200 میلیون تومان وام تعمیر مسکن می‌دهد. نرخ سود این وام 18 درصد و حداکثر زمان سررسید آن 36 ماه است.

با این شرایط، وام‌گیرنده باید هر ماه هفت میلیون و 230 هزار تومان قسط پرداخت کند. همچنین کل مبلغ سود این وام به 60 میلیون تومان می‌رسد و به این ترتیب، متقاضیان در پایان این سررسید مبلغ 257 میلیون تومان به بانک اقتصاد نوین باز می‌گردانند.

متقاضیان برای دریافت این وام، باید سند ملک را به عنوان وثیقه نزد بانک قرار دهند. به علاوه، 26 درصد از مبلغ وام نیز نزد بانک اقتصاد نوین مسدود می‌شود.

لازم به ذکر است که یکی از شروط دریافت این وام، آن است که وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد. به علاوه، سندی که به‌عنوان ضامن به بانک ارائه می‌شود نباید در رهن بانک دیگری باشد.

همچنین متقاضیان باید از طریق شعبه‌ای از بانک اقتصاد نوین وام بگیرند که در آن حساب دارند.

دریافت وام تعمیر مسکن بدون ارائه سند!

سقف وام تعمیر مسکن بانک رفاه کارگران نیز 200 میلیون تومان و نرخ سود آن 18 درصد است اما شرایط آن تفاوت‌هایی با وام بانک اقتصاد نوین نیز دارد.

حداکثر زمان بازپرداخت وام بانک رفاه کارگران 48 ماه است. بنابراین هر قسط آن برابر به پنج میلیون و 875 هزار تومان می‌رسد. بنابراین مجموع رقم وام و سود آن در زمان سررسید، کمی بیش از 282 میلیون تومان است.

به علاوه، متقاضیان باید حدود 100 هزار تومان هم به عنوان هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی به بانک پرداخت کنند.

برای دریافت وام تعمیر مسکن بانک رفاه کاگران بر خلاف عمده وام‌هایی از این دست، نیازی به ارائه سند ملکی نیست اما لزوم ارائه سه ضامن رسمی برای ضمانت این وام، سد بزرگی برای دریافت آن به شمار می‌رود.

همچنین متقاضیان باید حداقل سه تا 6 ماه در بانک رفاه کارگران گردش حساب داشته باشند تا مشمول دریافت این قرار بگیرند.

وام فوریمدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی بسته به توان تولید و تعداد پنل‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و کمیته امداد استان مرکزی همواره حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، به منظور توانمندسازی و حفظ کرامت آنها راه اندازی شده است

بانک‌های مختلف شرایط متفاوتی را برای پرداخت وام مسکن در نظر گرفته‌اند. در این گزارش شرایط وام مسکن در دو بانک بررسی و مقایسه شده است.

رشد قیمت مسکن در سال‌های اخیر باعث شده که تقاضا برای وام مسکن در میان اقشار مختلف جامعه افزایش یابد. بانک‌های مختلف شرایط متفاوتی را برای پرداخت تسهیلات مسکن در نظر گرفته‌اند.

در این گزارش شرایط پرداخت وام مسکن در دو بانک بررسی می‌شود تا متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط خود، از این بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.

وام فوری

بانک سامان در طرح وام مسکن خود، تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد.

البته وام مسکن بانک سامان تا 50 درصد ارزش ملک معرفی شده از سوی متقاضی را پوشش می‌دهد که این مبلغ برای شهرهای بزرگ 750 میلیون تومان و برای باقی شهرها، 500 میلیون تومان است.

سود اسمی این وام 18 درصد است. با این حال بانک سامان سه درصد بیمه نظارت و یه درصد سود ریسک اعتباری نیز برای پرداخت این وام دریافت می‌کند. به این ترتیب نرخ سود واقعی این تسهیلات 24 درصد است.

از سوی دیگر هزینه‌های جانبی وام شامل بیمه، تشکیل پرونده و حق کارشناسی به حدود 50 میلیون تومان می‌رسد. به علاوه وام‌گیرنده باید بین سه تا ۶ ماه در بانک سامان میانگین حساب داشته باشد و 25 درصد از مبلغ وام نیز نزد بانک مسدود می‌شود.

با این تفاسیر هر قسط وام یک میلیارد و 500 میلیون تومانی بانک سامان به حدود 38 میلیون تومان می‌رسد. در نتیجه در پایان سرسید پنج ساله این وام، وام‌گیرنده بیش از دو میلیارد و 235 میلیون تومان به بانک پرداخت می‌کند.

متقاضی دریافت این وام نباید هیچ‌گونه چک برگشتی و  بدهی به سیستم بانکی کشور داشته باشد. همچنین سن ملک موردنظر باید زیر 25 سال و سند آن به نام متقاضی یا همسر وی باشد.

طرح‌های سه‌گانه بانک ملی برای متقاضیان دریافت وام فوری

متقاضیان دریافت وام مسکن از بانک ملی ایران، باید در ابتدا یک حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن افتتاح کند. این حساب علاوه بر اینکه برای سپرده‌گذاران سود کوتاه مدت را به همراه دارد، دربرگیرنده سه طرح است که متقاضیان باید حساب خود را در قالب یکی از این سه طرح افتتاح کنند.

در طرح اول وام مسکن بانک ملی، متقاضی باید حداقل 16 میلیون تومان در این بانک سپرده‌گذاری کند و این سپرده را حداقل یک ماه نزد بانک نگه دارد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت اعطای وام اشتغال به سربازان ماهر اظهار کرد: در راستای خوشایند‌سازی خدمت سربازی و با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان تصمیم بر آن شد تا وام‌های اشتغال ۱۵۰میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود.

وام فوری

سردار موسی کمالی با بیان اینکه شرط لازم برای تمامی سربازان متقاضی وام این است که حتما کارت پایان خدمت خود را در سال ۹۷ یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده دریافت کرده باشند، گفت: افراد دارای کارت پایان خدمت با شرایط مذکور اگر چنانچه یکی از سه شرطی که در ادامه گفته می‌شود را نیز دارا باشند می‌توانند برای درخواست این وام اقدام کنند.

کمالی درباره این سه شرط نیز گفت: یکی از شروط داشتن گواهینامه مهارتی است و تفاوتی ندارد که سرباز این گواهی را قبل از خدمت، حین خدمت یا پس از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن بوده و شرط سوم نیز فارغ‌التحصیلی از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربردی است.

وی بار دیگر تاکید کرد که اگر فردی کارت پایان خدمت به تاریخ سال ۹۷ یا پس از آن تا چند ماه آینده را داشته باشد و یکی از سه شرط مذکور را نیز دارا باشد می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.

افرادی که خواهان دریافت وام قرض الحسنه هستند می‌توانند به وب سایت بانک رسالت مراجعه کرده و از تسهیلات جدید آن بهره مند شوند. مبلغ این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است.

ارسال نظر: