کدخبر: 18326

قیمت بنزین | قیمت بنزین امروز | نرخ جدید قیمت بنزین

احتمال افزایش نرخ جدید بنزین زمستانی امسال | بنزین امسال لیتری چند؟

نرخ جدید قیمت بنزین طبق مصوبه جدید دولت اعلام شد.

افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که بارها مطرح شده است. بنزین یک کالای استراتژیک و مهم برای جامعه است، هر بار عده‌ای با هدف تشویش اذهان و روحیه جامعه، اخبار کذبی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند؛ که نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین در دست بررسی نیست. حتی بارها مقامات کشور اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال‌جاری یعنی سال ۱۴۰۱ تغییری نخواهد داشت. در ادامه آخرین خبر از افزایش قیمت بنزین را بخوانید.

امید به بهبود تقاضا برای سوخت در چین به‌دنبالکاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور باعث افزایش قیمت نفت در روز چهارشنبه شد. اما نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا و آغاز فعالیت پالایشگاه‌های انرژی در آمریکا که به‌خاطر طوفان بسته شده بودند، مانع افزایش بیش‌ازحد آن شد.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 5 سنت معادل 0.06 درصد افزایش به 84 دلار و 38 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 7 سنت معادل 0.09 درصد افزایش 79 دلار و 60 سنت معامله می‌شود.

 امید به تقویت تقاضا برای سوخت در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا در شرایطی ایجاد شده که دومین اقتصاد بزرگ دنیا مرزهای خود را در ماه آینده میلادی پس‌از 3 سال محدودیت‌های شدید کرونایی باز می‌کند.

 بیمارستان‌های چین تحت فشار زیادی به خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا قرار دارند. کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین تأثیر کوتاه‌مدت مثبتی بر صنعت هوایی بین‌المللی خواهد داشت، اما برای‌اینکه شاهد طبیعی شدن تقاضا در چین باشیم باید حداقل 2 ماه دیگر صبر کرد.

 یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت خبر ممنوعیت فروش نفت روسیه به کشورهایی است که از طرح سقف قیمت تعیین‌شده برای آن تبعیت می‌کنند. روسیه اعلام کرد این ممنوعیت از اول فوریه اجرایی می‌شود. البته تحلیلگران عقیده دارند کاهش تقاضای جهانی در اثر رکود اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی تأثیر این کاهش عرضه را خنثی خواهد کرد.

 پالایشگاه‌های نفت در آمریکا در روز سه‌شنبه فعالیت خود را از سر گرفتند. چندین پالایشگاه در این کشور به‌خاطر سرمای شدید تعطیل شده بودند. طوفان در آمریکا دما را به زیر صفر رسانده و باعث کاهش تولید نفت و گاز در سراسر این کشور از داکوتای شمالی تا تگزاس شده‌است.

 دراین‌بین، تخمین زده می‌شود ذخایر نفت خام آمریکا 1.6 میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافته باشد.

ارسال نظر: