کدخبر: 18336

یارانه | یارانه نقدی | یارانه جدید | یارانه ویژه دی ماه

یارانه نان و کالا اساسی این دهک حذف شد | افزایش دوبرابری یارانه دی ماه سه دهک اول

یارانه نقدی دی ماه تعیین شد.

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: سازمان هدفمندی هیچ گونه پیامکی مبنی بر قطع یارانه خانوار ارسال نکرده است.

خانم حسینی گفت: سازمان هدفمندی یارانه پیامکی مبنی بر قطع یارانه افراد ارسال نکرده و این پیام‌ها جعلی است و تنها با قصد کلاهبرداری به افراد ارسال می شود.

به گفته او، با توجه به جعلی بودن این‌پیامک ها به افراد توصیه می شود که به هیچ عنوان وارد لینک نشوند.

حسینی با اشاره به بحث کالابرگ گفت: توزیع کالابرگ در استان هرمزگان بصورت آزمایشی قرار است انجام شود و انتخاب دریافت کالابرگ یا یارانه نقدی کاملا اختیاری است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ادامه داد: اجرای طرح کالابرگ در تمامی استان ها منوط به طرح آزمایشی استان هرمزگان است، اما واریز یارانه نقدی کماکان ادامه دارد.

او با بیان اینکه عدم انتخاب کالابرگ به معنای قطع یارانه نیست، گفت: تنها با تغییر در دهک بندی یارانه افراد قطع می شود.

حسینی گفت: بررسی درخواست های یارانه بگیران با وزارت تعاون است، چنانچه پس از بازبینی افراد دهک ۱ تا ۹ شناخته شوند، یارانه نقدی به آنها تعلق می‌گیرد.

یارانه نقدیمعیار جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد

اگرچه حدود سه میلیون نفر به لیست یارانه‌بگیران اضافه شده است اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها از معیار جدیدی برای حذف یارانه نقدی رونمایی کرده است و آن هم دریافت سهمیه دو هزار دلاری سالانه است.

از دو هفته قبل با افزایش قیمت دلار بازار آزاد و اختلاف قیمت آن با دلار توافقی، بسیاری از افراد کارت ملی خود را در ازای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به دلالان اجاره می‌دادند تا از طریق آن دلار سهمیه‌ای بخرند.

اما بعد از آن بود که خبر رسید احتمالا اطلاعات این خانوارها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر فردی این سهمیه را دریافت کند، اطلاعات مربوط به آن تحت عنوان فعالیت اقتصادی فرد در سامانه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد و ممکن است دهک‌بندی افراد را دستخوش تغییر کند.

پیش از این هم بارها عنوان شده بود که دهک‌بندی خانوارها یک امر متغیر است و ممکن است دهک‌بندی‌ها تغییر کند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ماه آینده یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای قطع می‌شود یا نه.

یارانه نقدیگفتنی است، محسن زنگنه، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس ۱۱ مهرماه امسال گفته بود که یارانه نقدی جایگزین ارز ترجیحی است و ارائه کالابرگ منتفی شده، چون زیرساخت آن وجود ندارد و دیگر تاثیر هم ندارد. اما معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری اخیر خود این موضوع را رد کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

یارانه

مبلغ یارانه در سال جدید تغییر می کند؟

«مسعود میرکاظمی» رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد‌ها و منابع و حقوق‌ها و ... مشخص شود. بحث یارانه‌ها در تبصره ۱۴ مورد بررسی قرار میگیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

وی در ادامه گفت: ولی احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که احتمال دارد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کالابرگ منتفی شود و یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد شود گفت: بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت آمیز باشد و مردم استقبال کنند حتما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد.

ارسال نظر: