کدخبر: 18373

اخبار حوادث | حادثه تلخ | اخبار حوادث روز

تعطیلی دانشگاه ها و مدارس این چند شهر تا آخر هفته | احتمال مجازی شدن امتحانات پایان ترم دی ماه!

دانشگاه ها و مدارس تا اخر هفته رو به رو تعطیل می باشند.

عابد ملکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصویب کارگروه اضطرار آلودکی هوا بخشی از کارمندان گروه‌های حساس از جمله خانم‌های باردار، کارمندان خانم که فرزند دبستانی و یا زیر ۶ سال سن دارند، کارمندانی که بالای ۵۰ سال سن دارند، کارمندانی که بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی دارند و کارمندانی که بیماری دیابتی، رماتیسمی، دارای فشار خون بالا و کارمندان سرطانی در روز سه شنبه و چهارشنبه (۱۳ و ۱۴ دی) دورکار خواهند بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی ملزم به اجرای این طرح هستند و در صورت اجرا نشدن آن به دیوان عدالت اداری معرفی خواهند شد.

ملکی از غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها در ۲ روز آینده خبر داد و افزود: بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، دانشگاه‌ها و همه مقاطع تحصیلی استان‌ تهران به جز شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۳و ۱۴دی‌ غیرحضوری شد و همه مدارس به صورت مجازی دایر است.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ دی‌ در همه شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل است.

طبق مصوبات این کارگروه، فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز  ممنوع است و طی این ۲ روز نیز طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود. مجوز روزانه ورود به محدود طرح ترافیک در این ۲ روز توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود، از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند.

اکنون شاخص آلودگی هوای تهران با میانگین ۱۶۵ در شرایط ناسالم قرار دارد همچنین ۲۸ ایستگاه در شرایط آلوده قرار دارد که از این تعداد، شرایط ۲۶ ایستگاه به رنگ قرمز و ۲ ایستگاه به رنگ بنفش درآمده است.

ارسال نظر: