کدخبر: 18427

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان دی ماه

حقوق بازنشستگان تا سقف 9 میلیون تومن برای این گروه | اجرایی طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان دی ماه

حقوق بازنشستگان دی ماه طبق مصوبه جدید افزایش حقوق خواهد شد.

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

مهرداد گودرزوند چگینی گفت: در حال حاضر همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است و ودولت برای تامین آن باید شرکت های دولتی را واگذار کند.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه در شرایط کنونی ده ماه از سال گذشته و اگر بودجه سال ۱۴۰۱ تامین نشود عملا برنامه های کشور اجرا نمی شوند، افزود: باید دولت برخی از شرکت ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا ضمن اینکه هزینه های خود را در بخش نگهداری این اموال کاهش دهد ، بخش خصوصی هم از این دارایی ها برای توسعه اشتغال بهره مند شود.

 

او با تاکید بر اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی باید از واگذاری ها به عنوان راهکارهای خروج از کسری بودجه حرکت کند، تصریح کرد: پیش از این دولت خیلی در واگذاری دارایی ها مازاد خوب عمل نکرده و شاید دستگاه های دولت خیلی تمایلی به اجرای آن ندارند اما اگر به سمت مولدسازی نرویم با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

در سال جاری دولت موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح و همچنین همسان سازی حقوق بازنشسته ها را در نیمه امسال اجرایی کرد و بخشی از این اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی نشده بود، به همین دلیل هزینه مازادی را ایجاد کرده که می تواند به کسری بودجه کشور دامن بزند، از این رو دولت باید شفاف سازی کند که این ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها در نظر گرفته از کجا تامین خواهد شد؟ هرچند وزارت اقتصاد اعلام کرده که از محل واگذاری دارایی ها تامین می شود، اما جزئیات آن هنوز اطلاع رسانی نشده و از آنجایی که بودجه 1402 هم در حال بررسی است ابتدا باید وضعیت اعتبارات سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شود./موج

حقوق بازنشستگان

مبلغ حقوق بازنشستگان در سال 1402

نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نوشته است: دولت به دنبال افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده است. با وضعیت فعلی جامعه و با توجه به تورم موافق افزایش ۲۰ درصد حقوق‌ها نیستیم. افزایش حقوق‌ها برای سال آینده باید بیش از ۲۰ درصد باشد. در حال رایزنی با دولت هستیم که با توجه به تورم حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

همچنین اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: با توجه به گرانی‌ها و افزایش تورم در کشور، بخش کارمندی مظلوم واقع شده است. کالاها بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد به حقوق‌ها اضافه شود جوابگوی تورمی که در جامعه وجود دارد، نیست. وی درباره اینکه به چه میزان حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ باید افزایش پیدا کند، گفت: حقوق کارمندان و بازنشستگان باید حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به تفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

حقوق بازنشستگان

سیدمسعود میرکاظمی درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور، گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

در ادامه نظر دولت را بر این دانست که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

بازنشستگان

تکلیف باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را مشخص کنید!

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.

ایلنا نوشت: عیدعلی کریمی با ابراز تأسف از تبعیض‌هایی که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان سایر صندوق‌ها صورت می‌گیرد، گفت: از آقایان وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر باقیمانده متاسب‌سازی بازنشستگان کارگری را اجرایی کنند.

او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی  بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند که متناسب‌سازی بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تناسب‌سازی هر زمان اجرا شود، باید مابه‌التفاوت آن از ابتدای سال پرداخت شود، گفت: بنابراین ما بازنشستگان کارگری منتظر اجرای قانون هستیم تا جوابگوی بازنشستگانی باشیم که پیگیر باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند. درخواست آنها مشخص شدن زمان دقیق اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی است.

این فعال کارگری با بیان اینکه اجرای کامل متناسب‌سازی و پرداخت معوقات آن، حق قانونی بازنشستگان است، گفت: این ۲۵درصد جدا از حقوق کارگران است و سازمان نباید با این تحلیل که یکبار حقوق‌ها افزایش پیدا کرده، از قید ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بگذرد.

به گفته وی؛ با تورم امروز، حقوق‌های دریافتی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. اکثر کالاهای اساسی افزایش چند برابری داشته‌اند. در چنین وضعیتی انصاف نیست که بازنشستگان کارگری به دنبال افزایش حداقلی حقوق خود باشند.

کریمی تاکید کرد: مهمترین خواسته فعلی بازنشستگان درآمدن از بلاتکلیفی است چراکه اعمال ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی، حق مسلم بازنشستگان است.

ارسال نظر: