کدخبر: 18788

وام ازدواج |وام ازدواج 200 میلونی | وام ازدواج ویژه روز عشاق

تعیین تکلیف مبلغ وام ازدواج سال جدید | افزایش واریزی وام ازدواج تازه زوجین به مناسبت روز عشق

وام ازدواج ویژه روز عشاق را در این گزارش بخوانید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه اعضا وام زوجه تا ۲۳ سال و زوج تا ۲۵ سال به‌مبلغ ۲۰۰میلیون تومان (در مجموع ۴۰۰میلیون تومان) و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هرکدام از زوجین به‌مبلغ ۱۵۰میلیون تومان (در مجموع ۳۰۰میلیون تومان) تصویب شد.

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون متبوعش درباره لایحه بودجه سال 1402، اظهار کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسات بررسی جزئیات لایحه بودجه پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج داشتند.

وام ازدواج

وی افزود: با مصوبه اعضا وام زوجه تا 23 سال و زوج تا 25 سال به‌مبلغ 200 میلیون تومان (در مجموع 400 میلیون تومان) و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هرکدام از زوجین به‌مبلغ 150 میلیون تومان (در مجموع 300 میلیون تومان) تصویب شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و به‌منظور تشویق زوج‌های جوان به ازدواج لازم است که وام ازدواج در سال آتی افزایش یابد که پیشنهاد اعضای کمیسیون نیز در همین راستا صورت گرفت که مورد موافقت اکثریت قرار گرفت.

گودرزی تصریح کرد: با توجه به افزایش تورم و گران شدن کالاها باید وام ازدواج در سال آینده افزایش یابد تا تورم و همچنین بخشی از هزینه‌ها برای زوجین جبران شود.

نماینده درود و ازنا بیان کرد: این پیشنهاد و سایر پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون اجتماعی در حوزه تخصصی این کمیسیون در ارتباط با بودجه سال 1402 به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود که برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در تلفیق و نمایندگان در جلسه علنی و همچنین تأیید از سوی شورای نگهبان دارد.

طبق گزارش تسنیم، سال جاری به هریک از زوجین مبلغ 120 میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گرفت، همچنین به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج‌ها زیر 25 سال و در زوجه‌ها زیر 23 سال باشد، مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گرفت.

ارسال نظر: