کدخبر: 18854

قیمت میوه | افزایش قیمت میوه | کاهش قیمت میوه

نرخ قیمت میوه شب عید اعلام شد!

قیمت میوه در بازار شب عید به چه عدد و رقمی رسیده است؟!

هرچه به روزهای عید نزدیک‌تر می‌شویم حساسیت برای قیمت میوه که از اقلام پرمصرف در این ایام است بیشتر می‌شود، از آن‌جا که امسال میوه، نرخ مصوب ندارد و قرار است بخش خصوصی بازار را بر اساس عرضه و تقاضا مدیریت کند، این نگرانی وجود دارد که قیمت‌ها بیش از اندازه در ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان بالا رود.

برخلاف سال‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی امسال مدیریت بازار میوه را به بخش خصوصی و اتحادیه‌ها واگذار کرده است، با این حال قرار است سازمان تعاون روستایی به آن‌ها نظارت کند.

* قیمت میوه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران

بر اساس اطلاعات قیمتی که اتحادیه صنف بار فروشان تهران از کشف قیمت میوه و تره بار میدان بزرگ اعلام کرده است، قیمت میوه‌هایی که عمدتاً در ایام عید مصرف بیشتری دارند، نسبت به چند روز گذشته افزایش داشته است، بر اساس این گزارش، قیمت پرتقال تامسون شمال از ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال از ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و پرتقال جنوب از ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان است.

‌قیمت سیب زرد از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب قرمز از ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان و کیوی از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است؛ همچنین انار ساوه از ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان و انار شیراز از ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود، نارنگی هم با چند نرخ، از کیلویی ۱۵ تا ۵۵ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران وجود دارد.

نکته قابل توجه در میدان میوه و تره‌بار تهران، کاهش قیمت پیاز نسبت به روزهای گذشته است؛ در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران هر کیلو پیاز از ۱۶ تا ۲۴ تومان فروخته می‌شود، روز گذشته مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، اعلام کرد که قیمت پیاز کاهش یافته و از کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

* میوه‌های وارداتی رکورددار گرانی در بازار

بر اساس کشف قیمت اتحادیه بارفروشان، قیمت میوه‌های وارداتی همچنان رکورددار گرانی در بازار است، موز هندی از ۴۵ تا ۵۷ هزار تومان در هر کیلو فروخته می‌شود و موز اکوادور هم با قیمت ۵۵ هزار تا ۶۵ هزار تومان عرضه می‌شود، هر کارتون آناناس هم ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

 

ارسال نظر: