کدخبر: 18942

قیمت خودرو | خرید خودرو | هزینه خودرو

ریزش 30 میلیونی خودرو | قیمت خودرو امروز 17 اسفند 1401

قیمت خودرو امروز 17 اسفند 1401 دچار ریزش شد!

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو امروز 17 اسفند 1401

قیمت خودرو روز چهارشنبه،17 اسفند ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو با نوساناتی همراه بوده، اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که هفته‌های روند افزایش قیمت را در پیش گرفته بود، امروز شش میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در نرخ ۳۵۶ میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i که روزها بود با جهش قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار افزایش یافت، امروز با کاهش 30 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به 646 میلیون تومان رسید.

قیمت دنا پلاس هم امروز 12 میلیون تومان ارزان و در نرخ 795 میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز 14 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 511 میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز 17 میلیون تومان کاهش قیمت داشت و نرخ 543 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو 15 اسفند 1401

گزارش‌های میدانی خبرگزاری خبرآنلاین حاکی از آن است که دیروز پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ در بازار بدون تغییر قیمت به ترتیب ۳۲۰ و ۳۱۰ میلیون تومان به فروش رفت. این در حالی است که پراید ۱۵۱ SE کاهش ۲۰ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد و در حدود ۲۹۰ میلیون تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ دیروز در بازار ۵ میلیون تومان، پزو۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ در حدود ۲۰ میلیون تومانوپ و پژو۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۱ حدود ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت.

به این ترتیب پژو۲۰۶ تیپ ۲ به قیمت ۶۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به قیمت ۶۳۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دستی پانوراما به قیمت ۷۹۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ در بازار بدون تغییر قیمت، ۵۶۰ میلیون تومان فروش رفت. تارا دنده‌ای نیز ۷۹۰ میلیون تومان، راناپلاس پانوراما ۶۶۰ میلیون تومان و سمند سورن پلاس بنزینی ۶۳۰ میلیون تومان قیمت داشت. این در حالی است دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۱ در بازار کاهش ۲۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و با نرخ ۹۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت تیبا صندوق دار SX مدل ۱۴۰۱ بنزینی در حدود ۱۵ میلیون تومان کاهش یافته و به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است. تیبا هاچ‌بک پلاس مدل ۱۴۰۰ هم ۵ میلیون تومان ارزان شده و ۳۸۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت ساینا S دنده‌ای‌ مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۸۵میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است. قیمت کوییک دنده ای R نیز ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و ۳۹۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

افزایش قیمت خودروهای دنا و سمند

خودروهای دنا در ۲۴ ساعت گذشته گران شدند به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۶۳۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۶۳۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ آن نیز با افزایش ۱۰ میلوین تومانی به ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نیز با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۷۶۰ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۰ آن نیز از ۷۲۰ میلیون به ۷۳۰ میلیون تومان رسید.

در بین خودروهای سمند نیز افزایش قیمت را شاهد بودیم به‌طوری که قیمت سمند LX EF۷ مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۴۵۵ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ آن نیز با ۵ میلیون تومان افزایش به ۴۷۵ میلیون تومان رسید.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار عمده عاملی است که موجب شد تا بازار خودرو در هفته سپری شده روند افزایشی داشته باشد. در هفته سپری شده دو خبر موافقت با ورود خودروهای واردتی کارکرده و صدرو پلاک ملی برای خودروهای در حال تردد در مناطق از دیگر عواملی که فعالان بازار نوسان در این بازار را به آن نسبت می‌دهند.

در هفته اخیر، خودرو «هایما S۷پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی ۱۵ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد، جایگاه دوم هم به «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» با رشدی ۸ میلیون تومانی رسید و «تارا دنده‌ای» هم در این هفته سومین خودرویی بود که رشدی ۷ میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در این هفته «کوییکR» افتی ۲ میلیونی داشت و خانواده تیبا و خانواده دنا بدون تغییر راهی بازار شدند. اما نکته جالب توجه اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا یا طرح پیش فروش دو شرکت خودروساز داخلی هم نتوانست تاثیر چندانی در این بازار ناآرام داشته باشد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته بهمن ماه «کوییکR» با افت ۲ میلیونی تومانی در بازار ۳۲۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم رشدی یک میلیونی داشت و ۳۱۷ میلیون تومان قیمت خورد.

اما در این هفته شاهد رشد ۲ میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به ۵۳۲ میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و بالا و پایین قیمتی بسیاری داشته است.

فروش فوری خودرو

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۱۰ میلیون قیمت خورد و «تیبا ۲ معمولی» هم با قیمت ۳۱۲ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار ۳۱۶ میلیونی شد و رشدی ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۷ دنده ای» نیز در هفته سپری شده با رشد ۸ میلیونی ۶۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت سمند در بازار

خودرو «سمند LX با موتورEF۷» در سومین هفته بهمن ماه، با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار ۴۶۲ میلیون تومان دست به دست شد.

سایر پرطرفدارهای بازار

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار خانواده دنا هم هفته سپری شده تغییر قیمت نداشتند و «دنا پلاس توربو اتومات» ۷۶۵ میلیون تومان معامله شد و «دنا معمولی» ۶۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته رشد ۷ میلیونی را تجربه کرد و در ۶۳۳میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت هایما S۷ پلاس

ارزیابی بازار خودرو از رشد ۱۶ میلیون تومانی «هایما S۷پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

ارسال نظر: