کدخبر: 19103

قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو داخلی | ثبت نام قرعه کشی خودرو

خبر فوری | اولویت قرعه کشی خودروهای وارداتی به 34 هزار نفر تخصیص یافت!

نتایج اولیه قرعه کشی خودروهای وارداتی مشخص شد!

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

نتایج اولیه قرعه کشی خودروهای وارداتی مشخص شد!

مدیر طرح واردات خودروی امروز در نشست خبری با اشاره به ثبت‌نام بیش از 120 هزار نفر در طرح واردات خودرو، گفت: در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود 34 هزار نفر اولویت‌ها مشخص و به آنان اعلام شده است.

وی افزود:حدود 15 درصد متقاضیان در بحث وکالتی کردن شماره حساب‌هایشان دچار اشتباه شدند، اما برای افرادی که اعتراض دارند امکان مکاتبه و نامه‌نگاری و تحویل آن به  دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه 124 با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌آمده وجود دارد.

مهدی ضیغمی وزارت صمت ادامه داد: در موضوع انصرافی ها، با بانک‌ها در تماس بودیم و فهرست انصرافی ها نیز به بانک‌ها اعلام شد. با این حال برخی بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند اما تعهد دادند که از امشب کار را به انجام برسانند.

وی گفت: یک‌هزار و  108 دستگاه خودرو از برند چانگان (شامل 240 دستگاه چانگان تیپ 2 و 868 دستگاه چانگان تیپ 3 ) که در کشور موجود بوده یا به سمت بنادر کشورمان بارگیری شده‌اند، عرضه خواهد شد و در تلاشیم که از امشب عرضه آنها آغاز شود.

ضیغمی ادامه داد: همچنین 300 دستگاه خودروی النترا مجوز سازمان ملی استاندارد و مجوز گمرک را دریافت کرده‌اند، اما به دلیل فاصله اندک باقی مانده تا عید، پس از تعطیلات نوروز و از پنجمین روز سال جدید عرضه آنها انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تا امروز از 11 شرکت از جمله شرکت های چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا،فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش خودرو شده است و باید گفت به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، در سایر خودروسازان جهانی امکان صادرات خودرو به کشور وجود دارد و ثبت سفارشات آنها انجام شده یا در مرحله ثبت سفارش هستند و یا نمونه‌های خودروی آنها وارد کشور شده است.

این مقام مسوول وزارت صمت تصریح کرد: بخشی از این خودروها اکنون در کشورمان موجود است، اما انبوه واردات را در اردیبهشت و خرداد 1402 شاهد خواهیم بود.

به گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ، هر نفر در آن واحد می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند.

وی با اشاره به قیمت ها خاطرنشان کرد: به طور مثال قیمت علی الحسابی که برای چانگان تیپ دو 850 میلیون تومان و برای چانگان تیپ 3 حدود 900 میلیون تومان اعلام شده، قیمت درب خروج گمرک است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد.

وی اظهارداشت: قیمت علی الحساب، عمده هزینه های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه های ترخیص، حمل و بیمه را شامل خواهد شد.

ضیغمی تاکید کرد: وزارت صنعت لیست مربوطه را به شرکت های وارد کننده می فرستد، پس از آن افراد باید با آن شرکت ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند که پس از آن تحویل خودرو حداکثر سه ماه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول وزارت صمت همچنین تصریح کرد: افراد نگرانی بابت تحویل خود نداشته باشند، زیرا قراردادهای مربوطه منعقد شده است.

به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد بود که تا نیمه نخست سال 1402 حدود یکصد هزار دستگاه خودرو وارد کشور کند و این روند ادامه دار خواهد بود.

ضیغمی همچنین بیان داشت: پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید وجود خواهد داشت.

نوبت خرید خودروهای وارداتی بر اساس قرعه کشی خودرو چه زمانی است؟!

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: زمان بندی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی ساعت ۲۱ در سامانه saleauto.ir بارگذاری می شود.

وی عنوان کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه saleauto.ir و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از نوبت خرید خودروی خود مطلع شوند.

در قرعه کشی خودرو ایران خودرو، شانس هر کس چقدر بود؟!

قرعه کشی پیش فروش فوق‌العاده ایران خودرو دیشب به پایان رسید و نتایج اعلام شد. حال این سوال پیش می‌آید که شانس برنده شدن در پیش‌فروش ایران‌ خودرو چقدر است؟

بر اساس اطلاعیه شرکت خودروسازی ایران خودرو دنا پلاس اتوماتیک در چهل‌وسومین مرحله فروش اینترنتی ایران‌ خودرو بیشترین متقاضی را داشته است و تقریبا ۴۰ درصد از شرکت‌گنندگان برای خرید آن دست به کار شدند.

نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو در اسفند امسال نشان می‌دهد متقاضیان محصولات این کارخانه درمقایسه با مرحله قبل حدود ۸۰ درصد ریزش داشته است. درحالیکه دی‌ماه امسال چیزی حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای شرکت در طرح پیش‌فروش ثبت‌نام کردند، طبق اعلام ایران خودرو و بعد از مشخص شدن نتایج قرعه‌کشی، این تعداد به حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. در این مرحله که چهل‌وسومین دور از پیش‌فروش محصولات ایران‌ خودرو محسوب می‌شد، در مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه دنا پلاس اتوماتیک، سورن پلاس، هایما S۵ اتوماتیک و هایما S۷ پلاس عرضه شدند.

شانس برنده شدن دنا پلاس اتوماتیک در قرعه‌کشی ایران‌خودرو

دنا پلاس اتوماتیک در طرح فروش اینترنتی اسفند ایران‌خودرو بیشترین متقاضی را داشته است. از بین یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۶۹۹ نفری که تا پایان مهلت قانونی در طرح فروش اینترنتی ایران‌خودرو ثبت‌نام کردند، ۷۵۴ هزار و ۷۰۹ نفر یعنی چیزی حدود ۴۰ درصد از کل متقاضیان برای خرید دنا پلاس اتوماتیک اقدام کردند. محصولی که ایران‌خودرو آن را با مهلت تحویل سه‌ماهه و با قیمت ۴۱۱ میلیون تومان پیش‌فروش کرد و در بازار آزاد آن را تقریبا دوبرابر نرخ کارخانه معامله می‌کنند.

البته از بین تقریبا ۷۵۵ هزار نفری که برای خرید دنا پلاس اتوماتیک دست به کار شدند، ۴۷۰ هزار و ۵۵۳ نفر جزو متقاضیان عادی بودند که با احتساب هزار و ۵۰۰ مدلی که ایران‌خودرو عرضه کرد، شانس برنده شدن این خودرو یک به ۳۱۳ نفر تخمین زده می‌شود. از طرفی به ازای هر ۵۳ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت، یک متقاضی شانس برنده شدن در قرعه‌کشی را دارد و شانس برنده شدن متقاضیان طرح خودرو‌های فرسوده که برای خرید دنا پلاس اقدام کردند، یک به ۱۵۱ نفر خواهد بود.

شانس برنده شدن سورن پلاس بنزینی در قرعه‌کشی ایران خودرو

نتایج قرعه‌کشی ایران‌ خودرو نشان می‌دهد در مجموع ۷۲۷ هزار و ۵۸۶ نفر برای خرید سورن پلاس بنزینی اقدام کردند. با این حال ایران خودرو فقط قصد فروش چهار هزار دستگاه سورن پلاس بنزینی را داشته است. از این چهار هزار دستگاه، هزار و ۲۰۰ دستگاه برای متقاضیان عادی درنظر گرفته شد و دقیقا ۳۷۶ هزار و ۲۶۹ نفر ثبت‌نام کردند تا شانس برنده شدن آن‌ها یک به ۳۱۳ نفر باشد. ۱۶۵ هزار و ۳۶۶ نفر در قالب طرح حمایت از جوانی و خانواده برای خرید سورن پلاس بنزینی ثبت‌نام کردند و ظرفیت دو هزار دستگاهی ایران‌خودرو در این بخش، شانس برنده شدن متقاضیان را یک به ۸۲ نشان می‌دهد.

این را هم باید اضافه کنیم که در ازای تقریبا ۱۸۵ هزار نفری که درقالب طرح تعویض خودرو‌های فرسوده برای خرید سورن پلاس ثبت‌نام کردند، از هر ۲۳۲ نفر، یک نفر صاحب خودرو می‌شود. سورن پلاس بنزینی در کارخانه تقریبا ۲۶۹ میلیون تومان قیمت دارد و فروشنده‌های آن در بازار آزاد رقمی نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

شانس برنده شدن هایما S۵ اتوماتیک در قرعه‌کشی ایران‌ خودرو

قیمت هایما S۵ اتوماتیک در طرح فروش اینترنتی ایران‌ خودرو تقریبا ۸۱۵ میلیون تومان اعلام شد. همین محصول را در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌کنند و در ازای ۷۱۰ دستگاهی که ایران خودرو برای عرضه در پیش‌فروش اسفند آماده کرده بود، ۸۷ هزار و ۴۵۹ نفر به‌شکل اینترنتی ثبت‌نام کردند. از بین این تعداد، ۱۳ هزار و ۵۲۶ نفر در قالب طرح عادی برای خرید هایما S۵ اتوماتیک دست به کار شدند و به‌خاطر اینکه در این بخش فقط ۱۵۰ دستگاه عرضه شده بود، شانس برنده شدن در قرعه‌کشی یک به ۹۰ خواهد بود. تقریبا ۴۰ هزار نفر در قالب طرح جوانی و ۳۳ هزار نفر در قالب طرح تعویض خودرو‌های فرسوده شرکت کردند و به‌ترتیب شانس برنده شدن متقاضیان این محصول به‌ترتیب یک به ۱۰۰ و یک به ۲۱۱ تخمین زده می‌شود.

شانس برنده شدن هایما S۷ پلاس در قرعه‌کشی ایران خودرو

هایما S۷ پلاس چهارمین محصولی بود که ایران‌ خودرو در قالب طرح پیش‌فروش اسفند امسال عرضه کرد. مدلی که متقاضیان آن باید نهایتا ۸۵۸ میلیون تومان بابتش به حساب ایران‌ خودرو بریزند درحالی که در بازار آزاد حول‌وحوش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. در مجموع ۳۲۸ هزار و ۹۴۵ نفر برای خرید هایما S۷ پلاس ثبت‌نام کردند که از بین این تعداد، ۷۶ هزار و ۸۷۴ نفر متقاضی عادی بودند. البته ایران‌ خودودر این بخش آماده فروش فقط ۲۴۰ دستگاه بوده و به‌این ترتیب به‌ازای هر ۳۲۰ نفر، یک متقاضی شانس بردنده شدن در قرعه‌کشی را داشته است. شانس برنده شدن هایما S۷ پلاس در قالب طرح جوانی و حمایت از خانواده یک به ۵۶۷ نفر و شانس برنده شدن هایما S۷ پلاس در قالب طرح تعویض خودرو‌های فرسوده یک به هزار و ۱۰۲ نفر خواهد بود.

ارسال نظر: