کدخبر: 19112

حوادث | حوادث اجتماعی | حوادث خانوادگی

افزایش کشته‌های جاده‌‌ای | تنها در سه روز 125 نفر!

با اینکه هنوز به آغاز سال نو نرسیده‌ایم، اما تلفات مسافرات‌های نوروزی از حالا با رقم بالایی شروع شده!

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از ثبت ۱۱۱ تصادف در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: تا کنون ۱۲۵ هموطن در تصادفات سفرهای نوروزی جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: سفرهای نوروزی در مقایسه با سال قبل 12 درصد افزایش داشته است؛ همچنین بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز با 250 هزار خودرو بوده است. وی با بیان اینکه بیشترین مقصد خودروهای استان تهران و البرز به سمت استان‌های قم, قزوین, مازندران, مرکزی و اصفهان بوده است، گفت: بیشترین ورود و انباشت خودرو به استان مازندران با 44 هزار وسیله نقلیه ثبت شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به اینکه بعد از مازندران بیشترین ورود خودرو به استان‌های گیلان، مرکزی و همدان بوده است، گفت: در 3 روز ابتدایی طرح نوروزی 111 فقره تصادف فوتی ثبت شده است که 125 هموطن طی این تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. شیرانی با بیان اینکه 2 هزار و 171 تصادف جرحی ثبت شده است که 2 هزار و 895 نفر در این تصادفات مجروح شده‌اند، گفت: آمار تصادفات بسیار نگران‌کننده است و بایستی به عنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفرهای نوروزی باشد. وی با بیان اینکه بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان بوده است، گفت: کمترین وقوع تصادفات در جاده‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور تصریح کرد: بیشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف عوامل اصلی تصادفات در این 3 روز بوده است. شیرانی با بیان اینکه بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت 12 تا 16 بوده است، گفت: رانندگان به رعایت کامل مقررات رانندگی، بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان و رعایت سرعت مجاز در جاده‌ها توجه کنند.

ارسال نظر: