کدخبر: 19274

قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ

قیمت امروز 19 فروردین | مرغ ارزان می‌شود؟!

قیمت مرغ به چه عدد و رقمی رسیده است؟!

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ کاهش پیدا می‌کند؟!

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب از امروز در کرمانشاه خبر داد.

حسین نوروزی با اشاره به کمبود مرغ گرم در بازار کرمانشاه، اظهار کرد: مشکل کمبود مرغ کشوری و به صورت مقطعی بوده و از امروز توزیع مرغ منجمد در بازار استان کرمانشاه برای تنظیم بازار مصرف انجام می‌شود.

وی افزود: در بهمن ماه ۲۴ تن، اسفند ماه ۴۱۶ تن و در سیزده روز ابتدایی سال جدید ۵۷۶ تن مرغ منجمد برای جبران کسری مرغ و تنظیم بازار صورت گرفته است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود آنکه مرغداران از سامانه بازارگاه کنجاله سویا را خریداری کردند اما شرکت‌های وارد کننده نهادهای دامی نتوانستند به موقع نهاده‌های مورد نیاز را تأمین و تحویل دهند و همین موضوع سبب کاهش جوجه ریزی شد.

نوروزی بیان کرد: هم اکنون پنج هزار قطعه جوجه ریزی انجام گرفته و مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب ۴۳ هزار تومان توزیع می‌شود و نظارت بر توزیع این فرآیند برعهده بسیج اصناف است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها جوجه ریزی توسط تولیدکنندگان در حال افزایش است و در آینده نزدیک این مشکل بر طرف خواهد شد.

قیمت مرغدر حالی سازمان فائو در روزهای ابتدایی ماه نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قیمت «گوشت، شکر، غلات، لبنیات و دانه‌های روغنی» کاهش یافته است که آمارها نشان می‌دهد شاخص نسبت به سال‌های اخیر به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است و از سوی دیگر با توجه به نرخ دلار، تامین مواد غذایی را به‌طور خاص برای کشورهای واردکننده مواد غذایی دشوار کرده است. با این وجود به گفته کارشناسان روند کاهشی قیمت جهانی مواد غذایی متاثر از چندین عامل است.

قیمت مرغ امروز 14 فروردین 1402

بر اساس قیمت روز مرغ در فروردین، مرغ خرد شده بی پوست در بسته ۱.۸کیلوگرمی به ۱۹۶هزار و ۲۰۰ هزارتومان رسیده است. مغز ران ۱.۸کیلوگرمی هم به ۱۹۰هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. ران و سینه مرغ بی پوست در همین وزن ۱۹۸ هزار تومان است.

قیمت انواع گوشت مرغ در بازار (فروردین ۱۴۰۲)

نوع محصول وزن قیمت(تومان)

مرغ خرد شده بی پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۱۹۶,۲۰۰

ساق بی پوست ساده مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۲۱۷,۸۰۰

مغز ران مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۱۹۰,۸۰۰

سینه بی پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۲۰۸,۸۰۰

بازو ساده مهیا پروتئین ۰.۹ کیلوگرم ۷۴,۷۰۰

فیله ساده مهیا پروتئین ۰.۹ کیلوگرم ۱۵۵,۷۰۰

ران و سینه بی پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۱۹۸,۰۰۰

قیمت مرغ امروز 12 فروردین

بر اساس قیمت روز مرغ در فروردین، مرغ خرد شده بی پوست در بسته ۱.۸کیلوگرمی به ۱۹۶هزار و ۲۰۰ هزارتومان رسیده است. مغز ران ۱.۸کیلوگرمی هم به ۱۹۰هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. ران و سینه مرغ بی پوست در همین وزن ۱۹۸ هزار تومان است.

قیمت مرغ امروز 9 فروردین 1402

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت هرکیلو مرغ ۷ تا ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.

محمد یوسفی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴۳ تا ۴۶ هزارتومان و مرغ گرم ۶۰ تا ۶۳ هزارتومان است.

قیمت مرغ امروز 7 فروردین 1402

قیمت مرغ در فروشگاه های سطح شهر افزایش یافته و نرخ تخم مرغ کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر کیلو مرغ در فروشگاه های سطح شهر تهران تا کیلویی ۷۴ هزار تومان قیمت خورده است که این رقم نسبت به سال قبل حدود ۱۰ هزار تومان در هر کیلو افزایش نشان می دهد، نرخ مصوب مرغ کیلویی ۶۳ هزار تومان است.

 قیمت تخم مرغ نسبت به قبل از عید روند کاهشی داشته است، هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی در فروشگاه ها کیلویی ۹۵ هزار تومان قیمت خورده اما در برخی مناطق عمده فروشی به قیمت های تا ۸۰ هزار تومان به فروش می رود.

در این میان برخی تخم مرغ را روی وانت در سطح شهر شانه ای ۶۵ هزار تومان هم می فروشند که یک ماه به انقضای مهلت مصرف آنها باقی مانده است.

قیمت مرغ بازار شب عید چند؟!

*مرغ ۲ هزار تومان ارزان تر از بازار عرضه می شود. قیمت هر کیلو تخم مرغ ۴۵ هزار تومان است.

قیمت مرغ، امروز 22 اسفند 1401

قیمت مرغ

مرغ امروز چند؟!

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در مورد قیمت کنونی مرغ هم گفت: در حال حاضر، مرغ در بازار و فروشگاه‌های سطح شهر بین ۶۸ تا ۷۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

گفتنی است قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۶۳ هزار تومان است.

یوسفی به تاثیر گرانی گوشت قرمز بر گرانی مرغ هم اشاره کرد و گفت: جهش قیمت گوشت قرمز در سرعت بخشیدن به بالاتر رفتن قیمت مرغ خیلی موثر بوده است علت آن هم این است که الان بسیاری از مردم توان خرید و مصرف گوشت قرمز ندارند و تقاضاها به سمت بازار مرغ کشیده شده است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه افزایش قدرت خرید مردم هم در گران شدن مرغ تاثیر دارد، در این باره توضیح داد: مرغ بیشتر مورد مصرف طبقه متوسط است و طبقه متوسط هم یا حقوق‌بگیرند یا کاسب و بازاری و با توجه به اینکه هر سال از بهمن‌ماه ما شاهد پرداخت عیدی و پاداش هستیم و تا حدودی نقدینگی و قدرت خرید مردم افزایش پیدا می‌کند میزان مصرف و خرید مرغ هم افزایش می‌یابد و افزایش تقاضا هم در افزایش قیمت موثر است.

ارسال نظر: