کدخبر: 19292

قیمت دلار | سعود قیمت دلار | کاهش قیمت دلار

پیش بینی قمیت دلار برای امروز 21 فروردین 1402

قیمت دلار برای امروز 21 اسفند 1402

قیمت دلار در مسائل اقتصادی تاثیر بسیاری دارد. قیمت دلار پس از نوسانات بسیار، حالا روند کاهشی به خود گرفته. قیمت دلار حالا به زیر 50 هزار تومان رسیده و همواره در حال ریزش است. گفته می‌شود مذاکرات با غرب تاثیرات مثبتی بر کاهش قیمت دلار داشته است. در ادامه، قیمت دلار امروز را بخوانید.

قیمت دلار امروز 21 فروردین 1402

دیروز قیمت دلار در کف کانال پنجم نوسان داشت. این اسکناس آمریکایی نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان ارزانتر معامله شد و بازارهای همسایه نیز در همین محدوده قیمتی نوسان داشتند.

برخی معامله‌گران معتقدند با وجود کاهش محدود قیمت دلار، فروش در بازار ارز نیز پایین است و عامل آن را تاثیر تورم سایر بازارها می‌دانند. کارشناسان بازار معتقدند انتظارات تورمی قیمت دلار را تعدیل کرده و در کف کانال پنجم قرار داده است.

این در حالی است که برخی معامله‌گران به اخبار مثبت روابط سیاسی میان ایران و عربستان اشاره می‌کنند و معتقدند این موضوع بیشترین تاثیر را در کاهش قیمت دلار امروز داشته است.

تغییر کانال دلار به برجام زنجیر است

در همین راستا کامبیز افسری کارشناس اقتصادی و فعال بازار ارز درباره روند عرضه و تقاضا در بازار ارز طی روزهای اخیر به تجارت‌نیوز گفت:«تقاضا برای بازار ارز خوب است اما دلار در بازار کم است.»

وی با اشاره به تاثیر تغییر قوانین عرضه دلار سهمیه‌ای در بازار ارز گفت:« این تغییر شرایط باعث شده مشتری دلار توافقی کم شود، به همین دلیل حجم اسکناسی که وارد بازار می‌شود کم است. این در حالی است که تقاضا در بازار خوب است.»

افسری با تاکید بر اخبار مساعد در رابطه با موضوع ایران و عربستان تاکید کرد:« این اخبار توانسته بر بازار اثر بگذارد. هر موقع اخباری در مورد گشایش روابط ایران و عربستان منتشر می‌شود روند قیمت دلار نزولی می‌شود.»

این فعال بازار ارز به اظهارات شمخانی درباره آماده‌سازی منوی تجارتی با ایران و عربستان اشاره کرد و افزود:«این سخنان تاثیر مثبتی بر بازار گذاشته است. معامله‌گران به شرایط سیاسی نگاه می‌کنند، پیگیر اخبار هستند و عرضه و تقاضایشان را با این اخبار تنظیم‌ می‌کند.»

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت دلار به زیر کانال پنجم برمی‌گردد گفت:«تغییر کانال قیمت دلار منوط به اخبار بسیار مثبتی نظیر برجام است و بعید می‌دانم با سیاست‌های فعلی و حتی توافقات اخیر، دلار کانال پنجم را ترک کند.»

بازار آزاد ارز را قبول ندارم

«نرخ بازار آزاد را قبول نداریم. این نرخ صرفا براساس انتظارات تورمی ناشی از اخبار منفی شکل می‌گیرد و به هیچ وجه با واقعیات اقتصاد ما همخوانی ندارد.» این بخش کوچکی از گفت‌و گوی رئیس کل بانک مرکزی است که حدود چهار ماه است، سکان نهاد پولی کشور را در دست دارد.

فرزین در بخشی از سخنانش آینده اقتصادی ایران را مطمئن عنوان کرده و گفته:«واقعیات اقتصادی ایران این است، اما در جامعه چیز دیگری تصور می‌‌کنند و ما مشکل‌مان همین تصویری است که ارائه می‌شود. به عبارتی دیگر، آینده اقتصادی کشور، آینده مطمئنی است، ولی تمام افراد چنین برداشتی ندارند و فکر می‌کنند در آینده وضع اقتصادی بدتر است و این تصویر باعث فرار سرمایه می‌شود.»

با وجود اطمینانی که فرزین رئیس کل بانک مرکزی نسبت به أوضاع اقتصادی ایران دارد، اما تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی وضعیت بازار ارز و سیاست‌های دولتی که بر این بازار اتخاذ می‌شود را، تکرار سال‌های گذشته می‌‌دانند. تجربه نیز نشان داده آنچه بازار از آن پیروی می‌کند معاملات بازار آزاد ارز است، نه دلار دولتی و سیاست‌های دستوری!

دلار تهران و هرات هم قیمت شدند

در روزهای گذشته تحلیلگران اقتصادی تزریق اخبار مثبت به بازار ارز را عامل اصلی کاهش قیمت دلار و تغییر کانال این اسکناس آمریکایی عنوان کردند. علاوه بر این موضوع برخی تحلیلگران فنی باور دارند که قیمت دلار برای قرار گرفتن در مسیر افزایشی نیاز به سوخت صعودی از ناحیه حواله درهم امارات دارد. درهم در روزهای اخیر توان تثبیت بالای محدوده ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان را نداشته و همین موضوع موجب شده است که دلاری‌ها نیز بی‌محابا در موقعیت خریدار قرار نگیرند.

دیروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ قیمت حواله درهم به کف ۱۴ هزار تومان رسید و با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. قیمت دلار هرات و تهران مانند روز پنجشنبه ۱۷ فروردین در یک محدوده قرار گرفت و با قیمت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با کاهش هزار و ۱۰۰ تومانی قیمت به کانال ۴۰ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار امروز 20 فروردین 1402

قیمت دلار تا این لحظه نوسانات کاهشی را پشت سر گذاشته و حالا به پله هفتم کانال پنجم رسیده است. کارشناسان با شروع معاملات در سال 1402 پیش‌بینی می‌کردند روند قیمت دلار در کوتاه‌مدت همراه با نوساناتی در محدوده 50 و 51 هزار تومان خواهد بود.

کارشناسان حالا معتقدند در صورتی‌که سیگنالی جدید به بازارهای مالی ارسال نشود روند دلار در چند روز آینده از محدوده فعلی خارج نخواهدشد.

قیمت دلار 17 فروردین 1402

قیمت دلار مبادله‌ای، امروز به ۴۰,۷۶۹ (چهل هزار و هفتصد و شصت و نه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۳۹ درصدی داشته است.

قیمت دلار 16 فروردین

 بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (چهارشنبه 16 فروردین ماه)  بدون تغییر نسبت به دیروز 40 هزار و 200 تومان و قیمت حواله دلار 36 هزار و 600 تومان اعلام شد.

قیمت دلار 15 فروردین 1402

قیمت دلار مبادله ای امروز نسبت به روز قبل ثابت ماند. دلار مبادله ای، امروز به ۴۰,۲۰۰ (چهل هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به  روز قبل ثابت است.

قیمت دلار 14 فروردین 1402

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت دلار امروز (دوشنبه 14 فروردین ماه) 40 هزار و 200 تومان و قیمت حواله دلار 36 هزار و 600 تومان کشف شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو 43 هزار و 627 تومان، و نرخ حواله یورو 39 هزار و 720 تومان اعلام شده است.

ارز و طلا نرخ اسکناس درهم 10 هزار و 946 تومان و نرخ حواله درهم نیز 9 هزار و 966 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار 10 فروردین

امروز دلار مبادله ای  با  ۴۰,۲۰۰ (چهل هزار و دویست ) تومان معامله شد.

قیمت دلار 9 فروردین 1402

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار امروز (چهارشنبه 9 فروردین) 40 هزار و 200 تومان و قیمت حواله دلار 36 هزار و 600 تومان کشف شد.

قیمت دلار 8 فروردین 1402

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه 5 فروردین) 40 هزار و 200 تومان و قیمت حواله دلار 36 هزار و 600 تومان کشف شد.

قیمت دلار 7 فروردین 1402

قیمت دلار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ایران ثابت ماند اما در صرافی های با افزایش رو به رو بود.

 قیمت انواع ارز در معاملات امروز (۷ فروردین ماه) مرکز مبادله ایران اعلام شد و بر اساس آخرین نرخ ثبت شده برای هر دلار آمریکا به صورت اسکناس و حواله به ترتیب ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان و ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان است که نسبت به آخرین نرخ اعلام شده در سال گذشته تغییری نداشته است.

قیمت دلار امروز در صرافی های رسمی

کانون صرافان نیز نرخ امروز دلار را ۴۲ هزار و ۳۵۰ تومان برای خرید و ۴۲ هزار و ۷۶۰ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

ارسال نظر: