کدخبر: 19319

وزیر بهداشت

تهدید وزیر بهداشت توسط نماینده بافق!

نماینده بافق بابت کمبود نیرو درمانی در شهرهای کوچک به وزیر بهداشت تذکر داد.

رسیدگی به سوال محمدرضا صباغیان نماینده بافق از بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان درباره توزیع ناعادلانه نیروی انسانی در مناطق مختلف کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 22 فروردین) قرار داشت.

وزیر بهداشت در این جلسه پیرامون سوال مطروحه توضیحاتی را ارائه کرد که نماینده بافق پس از استماع توضیحات آقای عین اللهی اعلام کرد که وزیر بهداشت و درمان به سوال بنده که به توزیع پزشک باز می‌گشت آنطور که باید نپرداخت و بیشتر پیرامون تجهیزات پزشکی و تخت‌های بیمارستانی آمار ارائه کرد. اما بنده فرصتی سه ماهه به وزیر بهداشت برای پیگیری این موضوع می‌دهم.

بنابر این گزارش، در ادامه جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: آقای صباغیان موافقت کرده است تا فرصتی سه ماهه برای پیگیری این موضوع به شما دهند. البته بحث مربوط به توزیع پزشک در مناطق محروم و عدالت آموزشی مشکلات خود را دارد که همه آن به وزارتخانه شما باز نمی‌گردد. اما انتظار می‌رود این موضوع را با جدیت دنبال کنید.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح سوال نماینده مهریز از وزیر بهداشت گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی مورخ  25/2/1401 ‌کمیسیون با حضور محمدرضا صباغیان بافقی نماینده سؤال‌کننده و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌شود.‌

متن سوال صباغیان بافقی از وزیر بهداشت به شرح ذیل است:

‌همانگونه که مستحضرید در اکثر بیمارستان های شهرهای کوچک با کمبود کادر درمان و پزشک مواجه هستیم؛ و شاهدیم علی رغم اینکه  در برخی مناطق محروم  نیاز به نیرو داریم و نیروهای بیشتری در شهر های بزرگ هستند و عمدتا پزشکان متخصص از شهرستان ها محروم به مراکز استان انتقال می یابند؟ این در حالی است که باید به تناسب و نیاز نیروی انسانی در حوزه سلامت در کل توزیع شود، و به نظر می رسد مشکل کمبود نیرو در حوزه سلامت تنها درتوزیع ناعادلانه نیروی انسانی است چرا نظارت دقیقی بر این امر صورت نمی‌گیرد؟

ارسال نظر: