کدخبر: 19457

قیمت دلار | خرداد | پیش بینی قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار در خرداد ماه | قیمت دلار در خرداد ماه افزایش خواهد یافت

در معاملات پشت خط دلار، توئیت اخیر لارنس نورمن - خبرنگار وال استریت ژورنال - مهم جلوه کرد. برخی می‌گویند برخلاف اردیبهشت که بازار رنج بود، خرداد متفاوت خواهد بود و برخی هم منتظر حرکت دلار به سمت کف اردیبهشت هستند.

تحلیل گران قیمت دلار را پیش بینی کردند. قیمت دلار در خرداد ماه افزایش خواهد یافت.قیمت دلار در خرداد ماه کاهش خواهد یافت . قیمت دلار بر روی معیشت مردم تاثیر گذار است.قیمت دلار بسیار نوسان دارد.

پیش بینی جدید درباره قیمت دلار در خرداد

در معاملات پشت خط دلار، توئیت اخیر لارنس نورمن - خبرنگار وال استریت ژورنال - مهم جلوه کرد. برخی می‌گویند برخلاف اردیبهشت که بازار رنج بود، خرداد متفاوت خواهد بود و برخی هم منتظر حرکت دلار به سمت کف اردیبهشت هستند.

قیمت دلار

دلار هرات در معاملات دوشنبه مقاومت مهم ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان را شکست. این نرخ آخرین سقفی بود که باعث شد پایین‌ترین کف تشکیل شود و به همین خاطر با عبور از این مرز مقاومت، عده‌ای از معامله‌گران تصور کردند که قیمت دلار هرات از روند نزول خارج شده است.

در معاملات دوشنبه قیمت دلار هرات با ۵۱ هزار و ۷۰۰ شروع کرد و با افزایش هزار تومانی به مقاومت ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان خورد و در شکستن آن ناکام ماند. 

 فشار دِرهَم قیمت دلار را افزایش خواهد داد

در معاملات پشت خط یک خبر به بازار مخابره شد که مهم بود و خوانش داشت. لارنس نورمن - خبرنگار وال استریت ژورنال - در توییتر نوشته است «درک من این است که حداقل تا چند روز گذشته، ایران فقط اجازه نصب مجدد دوربین‌هایی را که تابستان گذشته در اصفهان برداشته بود، داده است که بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که قبلاً وعده داده شده بود یا آژانس انتظار داشت.»

معامله‌گران بر اساس این توییت معتقدند احتمال دعوت گروسی به تهران در خرداد وجود دارد؛ پس بازار دوباره منتظر سفر گروسی و نتیجه رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است.

اما از نگاه تکنیکال‌کاران اگر در روز سه‌شنبه نرخ بالای مرز مهم ۵۲ هزار و ۲۰۰ بماند، می‌شود گفت دلار برای شکستن مرز جدید تلاش خواهد کرد. بر این اساس که نرخ دلار هرات در پشت خط بالای مرز حمایتی ماند می‌گویند بازار همچنان میل به صعود دارد. همچنین این دسته با اشاره به رنج بودن بازارها در ماه اردیبهشت معتقدند در خرداد بازار متفاوتی خواهیم داشت.

در مقابل، عده‌ای معتقدند در خرداد خبرهای برجامی به بازار خواهد رسید و قیمت دلار دوباره می‌تواند به سمت کف اردیبهشت حرکت کند.

نرخ دلار دیشب در معاملات پشت خطی مرز مقاومتی دیروز را حفظ کرد؛ تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در صورتی که این مرز در روز جاری حفظ شود احتمال سرک کشیدن دوباره دلار به کانال جدید وجود خواهد داشت.

روز گذشته قیمت دلار در تهران و بازارهای همسایه صعودی شد. شواهد نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در تهران با وجود اینکه به مرز جدید ورود کرد اما نتوانست به سمت مرز حمایتی کانال جدید گام بردارد و در نهایت از کانال جدید عقب نشینی کرد. به نظر می رسد عبور از مرز به هسته سختی تبدیل شده است.

در روزهای اخیر دلار فردایی از نقدی فاصله گرفته؛ معامله‌گران می‌گویند به مناسبت آخر ماه اردیبهشت و بلوکه شدن ریال، نقدی پایینتر است. یعنی ریال در بازار نیست و توان خرید نقدی پایین است. به واسطه همین می‌گویند دوشنبه با شروع خرداد نقدی می‌تواند سمت فردایی برود و شکاف را کم کند.

با این حال، یکسری‌ها معتقدند اگر تحویل خودرو سایپا در ماه خرداد مشخص شود که سه ماهه‌ است، کسانی که واجد شرایط تحویل خودور می‌شوند، باید دوباره پول در بازار خودرو دپو کنند. به عقیده این دسته اگر سه ماهه باشد می‌توانیم دوباره شاهد فروش طلا و ارز در بازار برای تحویل خودرو باشیم اما اگر دوره تحویل طولانی‌تر اعلام شود امکان دپوی پول در بازار  خودرو  کمتر است.

در معاملات یکشنبه بازار ارز و سکه و طلای آبشده سقف کانال نزولی شکسته شد. قیمت دلار فردایی هرات در 51 هزار و 200 تومان شروع به کار کرد و با افزایش هزار تومانی پس از دو روز بالای سقف کانال نزولی تثبیت داد. اما دلار هرات پس از سه بار برخورد به مقاومت مهم 52 هزار و 200 تومان نتوانست این مرز را بشکند و دوباره به کانال 51 هزار تومان برگشت.

بازار هرات در پشت خط به 51 هزار 700 تومان رسید. نکته نرخ هرات عقب ماندن نرخ نقدی هرات از فردایی بود و معامله‌گران معتقدند این اختلاف نقدی و فردایی هرات به خاطر آخر ماه و نبود تومان در بازار است. عده‌ای با همین استدلال معتقدند که با شروع خرداد پول جدید به بازار می‌رسد و به نرخ نقدی نوسان افزایشی خواهد داد. 

عده‌ای از چارتیست‌ها معتقدند هروقت آخرین سقفی که باعث شد پایین‌ترین کف تشکیل شود، بشکند، آن زمان می‌شود گفت که از روند نزول خارج شدیم. از نگاه این گروه سقف قیمت 52 هزار 200 تومان است و تا این مرز نشکند و نرخ بالای آن تثبیت ندهد نمی‌شود گفت که روند صعودی شده است. بر این اساس تا دلار زیر این سقف مقاومتی قرار دارد میتواند به سمت کف 50 هزار و 700 تومان حرکت کند و در این راه حمایت 51 هزار و 200 تومان را سر راه دارد. این نگاه طرفدار زیادی دارد و تصور می‌کنند نرخ دلار از نیمه دوم خرداد می‌تواند طبق الگوی 1401 شروع به نوسان صعودی کند و از کف فاصله بگیرد. 

یکسری از معامله‌گران هم باتوجه به اینکه شاید تحویل خودرو سایپا سه ماهه اعلام شود، معتقدند متقاضیان باید ارز و سکه بیشتر در بازار بفروشند و آن را در بازار خودرو دپو کنند. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم دوباره شاهد کاهش نرخ در خرداد باشیم، اما اگر سه ماهه نباشد با آزاد شدن پول‌های بلوکه شده در بازار خودرو، بازار ارز و سکه می‌تواند میزبان این پول‌ها شود.

پیش بینی قیمت دلار 

نرخ دلار دیشب در معاملات پشت خطی مرز مقاومتی دیروز را حفظ کرد؛ تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در صورتی که این مرز در روز جاری حفظ شود احتمال سرک کشیدن دلار به کانال جدید وجود خواهد داشت.

 

ارسال نظر: