کدخبر: 19690

وام ازدواج | دریافت وام ازدواج

وام ازدواج در این تاریخ به حساب متقاضیان واریز می شود | خبر خوب برای متقاضیان وام ازدواج

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان طی رشته توییتی درباره زمان تحویل وام ازدواج نوشت.

 

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که برای جوانان که تازه ازدواج کرده اند در نظر گرفته شده است.جوانانی که تازه ازدواج کرده اند میتوانند از این وام ازدواج استفاده کنند. وام ازدواج شرایط بسیار راحتی پیش روی جوانان قرار داده است. وام ازدواج جز محبوب ترین وام ها است زیرا شرایط دریافت آسانی دارد. اخرین اخبار مربوط به وام ازدواج را دراین صفحه بخوانید.

جزئیات جدید وام ازدواج

وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان طی رشته توییتی درباره زمان تحویل وام ازدواج نوشت:

بانک مرکزی بسته نظارتی- اعتباری تسهیل و تسریع وام ازدواج را ابلاغ کرد:

۱- از تاریخ ابلاغ این نامه تا تاریخ 20/6 بانک عامل می بایست نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج طبق سهمیه ای ابلاغی بانک مرکزی اقدام نماید. عملکرد مذکور در هر 14 روز مورد رصد و بررسی مجدد قرار خواهدگرفت.

۲- حداکثر 15 روز پس از ثبت نام متقاضیان تعیین شعبه ایشان از سوی بانک انجام پذیرد.

۳- پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت 10 روز مبلغ تسهیلات به حساب متقاضیان واریز شود.

‌- جهت مدیریت ثبت نام متقاضیان و تسهیل در ثبت نام روزانه بیش از 7 بانک درهر استان ازسوی بانک مرکزی در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بدون در نظر گرفتن سهمیه ماهانه فعال خواهد بود.

وام ازدواج

_ بانک عامل به هیچ وجه اجازه دریافت بیش از یک ضامن بابت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را ندارد

‌-بازرسان بانک مرکزی ضمن بازرسی های حضوری ویژه از شعب آن بانک نسبت به بررسی فرآیند مذکور نظارت دقیق داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به ویژه اخذ تضامین فراتر از مفاد مندرج در قانون بودجه سالجاری و تاکیدات این بانک، نسبت به عزل روسای شعب اقدام خواهند کرد.

‌-علیرغم اینکه در قانون بودجه سالجاری بانکهای قرض الحسنه مهر ایران و رسالت از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مستثنی شده اند، با توجه توافقات به عمل آمده نسبت به پرداخت کامل تسهیلات به متقاضیان در صف خود اقدام نمایند.

14-بانک باید نسبت به فعال نمودن شیوه ای جهت دریافت شکایات مردمی برای ثبت شکایات وام ازدواج و سایر تسهیلات خرد ظرف حداکثر یک هفته کاری اقدام نماید. لازم است رسیدگی به شکایات ثبت شده در خصوص تسهیلات ازدواج در اولویت قرار گرفته و به همراه گزارش عملکرد شکایات رسیدگی شده هفتگی...

به اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاهای این بانک ارسال شود.

15- متقاضیان تسهیلات ازدواج می توانند علاوه بر طرح سوالات و مشکلات خود را از طریق سامانه های موجود در بانکهای عامل از طریق سامانه CRM و با شماره 2706 با بانک مرکزی تماس حاصل نمایند.

وام ازدواج

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که خیلی از جوانان سراغ گرفتنش می‌روند؛ «رده» امیدوار است که شما هم واجد شرایط به حساب بیایید و برای دریافت این وام اقدام کنید؛ وامی که بیشترین متقاضی را بین تمام تسهیلات در اختیار دارد، چون کمترین میزان سود در سیستم بانکی ایران متعلق به این وام است. نرخ سود تسهیلات ازدواج با تغییرات سالانه، معمولا 4 درصد باقی می‌ماند ولی دوره بازپرداخت آن متغیر است. هرچند به خاطر بیشتر شدن مبلغ وام ازدواج در سال‌های اخیر، زمان بازپرداخت آن در بیشتر بانک‌ها 10ساله محاسبه می‌شود.

وام با میانگین حساب بانک رسالت

تسهیلات ازدواج برای همین جزو محبوب‌ترین وام‌های بانکی است. هم سود پایینی دارد، هم زمان بازپرداخت طولانی‌اش باعث می‌شود در زمان پرداخت اقساط به وام گیرنده فشاری وارد نشود. البته این را هم بدانید که به خاطر کم بودن بودجه بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه مدت زمان پرداخت این وام در سال 1401 معمولا با تاخیر انجام می‌شود. یادتان باشد ثبت نام وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی هم کاملا رایگان است. پس نیازی به سایت‌های واسطه‌ای ندارید که برای ثبت نام شما ازتان درخواست پول می‌کنند و خودتان می‌توانید به سادگی و با خواندن همین مطلب کارهای گرفتن وام را انجام بدهید.

مزایا

  • امکان دریافت تسهیلات حداکثر به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین
  • امکان دریافت تسهیلات حداکثر به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان برای متقاضیانی که سن زوج کمتر از 25 و سن زوجه کمتر از 23 سال باشد
  • امکان دریافت تسهیلات برای ایثارگران به میزان دو برابر مبالغ ذکر شده
  • امکان تسویه تسهیلات به‌صورت اقساطی طی 10 سال
  • امکان دریافت تسهیلات بدون سود
  • امکان دریافت تسهیلات با ارائه چک + یک نفر ضامن
خوب است بدانید
  • اعطای این تسهیلات توسط بانک منوط به عدم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از سایر بانک‌ها است.
  • درصورتی‌که متقاضی قبلاً از این تسهیلات استفاده نکرده باشد، علی‌رغم ازدواج دوم یا بیشتر می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کند.
  • هر یک از زوجین می‌بایست به‌صورت جداگانه در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج ثبت‌نام کنند.
برای دریافت این محصول چه شرایطی باید داشته باشیم؟
  • متقاضیانی که تاریخ عقد آنها ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ به بعد می باشد و تا کنون از این تسهیلات استفاده نکرده اند.
  • عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری متقاضی و ضامن در سیستم بانکی کشور
  • تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و عتبارسنجی شما توسط بانک

 

ارسال نظر: