کدخبر: 19709

تست شخصیت شناسی | روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

تست شخصیت شناسی | می خوای بهت بگم زندگیت بر پایه چی بنا شده پس یکی از تصاویر رو انتخاب کن

جزئیات تست شخصیت شناسی بر اساس زاویه دید را در این صفحه ببینید.

تست شخصیت شناسی یک تست بسیار معتبر است. تست شخصیت شناسی یکی از تست های محبوب افراد است. تست شخصیت شناسی باعث افزایش اعتماد بنفس افراد می شود . تست شخصیت شناسی باعث خودآگاهی افراد می شود . جزئیات تست شخصیت شناسی بر اساس زاویه دید را در این صفحه بخوانید.

به تصویر زیر نگاه کنید و اولین چیزی را که از تصویر بیرون می بینید بگویید!

اول ببینیم چی میبینی؟ تست بزنید و بفهمید! این یک راه هیجان انگیز برای دیدن نحوه عملکرد مغز است و فقط چند دقیقه طول می کشد. خوب چرا امتحانش نکنیم؟

آیا اغلب خود را در حال تحسین و تحسین زیبایی دوستان پشمالوی ما می بینید؟ اگر چنین است، پس این تست شخصیت برای دوستداران حیوانات فقط برای شماست!

با یک ساده اولین چیزی که می بینید؟ آزمون، شما می توانید کشف کنید که شما به عنوان یک شخص چه کسی هستید و شخصیت شما چگونه خود را نشان می دهد.

دریابید که ترجیحات حیوان خانگی شما چیست و همچنین در مورد تعامل با حیوانات چه نوع فردی هستید. پس ادامه دهید، آزمایش را انجام دهید و دریابید که در زیر نمای بیرونی حیوان دوست شما چیست!

پس اول پرنده دیدی یا سیاهگوش؟ به پایین بروید تا ببینید انتخاب شما در مورد شخصیت شما چه چیزی را نشان می دهد.

پرنده - خلاقان تجاری یا کارآفرینان خلاق

گفته می‌شود افرادی که برای اولین بار پرنده را می‌بینند، معمولاً متفکرانی تحلیلی هستند و می‌توانند خارج از چارچوب فکر کنند و راه‌حل‌های خلاقانه ارائه دهند. افرادی که به جزئیات توجه دارند و توانایی برنامه ریزی و استراتژی را دارند.

آنها قاطع هستند و از ریسک کردن ابایی ندارند. این افراد افراد ارتباطی قوی هستند، می توانند ایده های خود را به راحتی بیان کنند و اغلب جذابیت طبیعی دارند که افراد را دور هم جمع می کند و به آنها احساس آرامش می دهد.

آنها اهمیت همکاری و کار گروهی را درک می کنند، اما همچنین می دانند چه زمانی باید رهبری را بر عهده بگیرند و به تنهایی پیش بروند. این خلاقان تجاری جسور، جسور و مصمم هستند تا همه چیز را به وقوع بپیوندند.

خلاقیت های تجاری بر جنبه های خلاقانه یک پروژه یا سازمان متمرکز هستند. آنها در تولید ایده های جدید و نوآورانه مهارت دارند و درک عمیقی از عوامل عاطفی و روانی که رفتار مصرف کننده را هدایت می کنند، دارند.

آنها اغلب در طراحی و بازاریابی محصولات و خدمات شرکت دارند و می توانند تجربیات متقاعد کننده و جذابی برای مشتریان ایجاد کنند.

گربه

افرادی که برای اولین بار  گربه را می بینند، متفکرانی بزرگ هستند که می توانند آینده های دور را ببینند و بر اساس آن اهدافی را تعیین کنند.

آنها بسیار سازماندهی شده، قابل اعتماد هستند و از کار سخت نمی ترسند. این افراد حلال مشکلات عالی هستند و در رویکرد خود برای یافتن راه حل هایی که هم خلاقانه و هم منطقی هستند، تحلیلگر هستند. آنها در درک پیچیده ترین سیستم ها مهارت دارند و آنها را به استراتژیست های بزرگ تبدیل می کند. این متفکران کلان چشم انداز روشنی از اهداف خود و برنامه ای برای چگونگی دستیابی به آنها دارند.

متفکران تصویر بزرگ تمایل دارند بر چشم انداز کلی، استراتژی و جهت یک پروژه یا سازمان تمرکز کنند. آنها در شناسایی الگوها، ارتباطات و فرصت ها در موقعیت های پیچیده مهارت دارند. آنها همچنین توانایی تفکر استراتژیک و پیش بینی روندهای آینده را دارند.

آنها کمتر به جزئیات اجرا و اجرا اهمیت می دهند و بیشتر به پیامدهای گسترده تر ایده ها و استراتژی های خود علاقه مند هستند.

تست MBTI

تست MBTI، یک پرسش‌نامه روان‌سنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.

امروزه، تست MBTI به‌عنوان یکی از از پرکاربردترین ابزارهای روان‌شناسی در دنیا شناخته می‌شود.

اهمیت تست MBTI

به‌طور مشخص، تست شخصیت شناسی به افراد کمک می‌کند تا شناخت بهتری از خود و دیگران پیدا کند. این شناخت یکی از باارزش‌ترین خصیصه‌هایی است که افراد در هر سازمان یا مجموعه‌ای می‌توانند در اختیار داشته باشند. اهمیت شناخت صحیح از شخصیت، هم برای سازمان و هم برای افراد، از چنان اهمیتی برای موفقیت فردی و سازمانی برخورد است که به‌هیچ ‌عنوان نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.

برای یک استخدام موفق شما می‌توانید پس از انجام تست نتیجه آن را در  رزومه ساز کاربوم به رزومه خود پیوست کنید. با این کار احتمال بررسی رزومه و استخدام خود را بالا ببرید.

پیدایش آزمون MBTI

ایزابل مایرز و مادرش کاترین بریگز، هر دو علاقه‌به مند به نظریه انواع شخصیت یونگ بودند و فهمیدند که این تئوری می‌تواند کاربردهایی هم در دنیای واقعی داشته باشد. در طول جنگ جهانی دوم، مایرز و بریگز شاخصی را توسعه دادند که می‌تواند برای شناخت تفاوت‌های فردی، به کار گرفته شود. این دو نفر معتقد بودند اگر تستی طراحی کنند تا مردم شخصیت خودشان را بهتر بشناسند، می‌توانند مشاغلی متناسب با شخصیت خود انتخاب کنند و زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشند.

مایرز اولین نسخه کاغذی این تست را در دهه ۱۹۴۰ ایجاد کرد. او به همراه مادرش، این تست را بر روی دوستان و خانواده خود انجام دادند. آن‌ها در دو دهه بعد نیز به توسعه این تست پرداختند.

بررسی اجمالی تست مایرز بریگز

بر اساس پاسخ‌های داده شده به تست MBTI، افراد یکی از ۱۶ نوع شخصیت را دارند. هدف تست این است که افراد، ویژگی‌های شخصیتی خود را از جمله علاقه‌‌مندی‌ها، نقاط قوت، ضعف، اولویت‌های شغلی احتمالی و سازگاری با افراد دیگر را بیشتر کشف و درک کنند.

 

ارسال نظر: