کدخبر: 19712

قیمت دلار | افزایش قیمت دلار | کاهش قیمت دلار

قیمت دلار در 22 خرداد | قیمت دلار سقوط کرد

قیمت دلار در مسیر کانال ۴۶ هزار تومانی قرار گرفت.

جزئیات قیمت دلار امروز 

دیروز قیمت دلار دو پله سقوط کرد و با رقم ۴۷ هزار تومان معامله‌ شد. اظهارات سیاسی و اخبار مساعد از کشورهای مجاور این موج ریزشی را برای قیمت دلار رقم زده است. فعلا معامله‌گران بازار آزاد ارز هر گونه پیش بینی برای روزهای آینده را ناممکن می‌دانند.

دیروز متعاقب اظهارات سیاسی و اخبار مساعد اقتصادی از عراق، قیمت دلار بعد از سه ماه به کانال ۴۷ هزار تومانی برگشت. کاهش قیمت در بازارهای مالی ترس معامله‌گران را از سقوط قیمت در روزهای آینده افزایش داد و فشار فروش را بالا برد.

انتشار اظهارات سیاسی پیرامون مذاکرات هسته‌ای قوی‌ترین سیگنالی بود که در هفته‌های گذشته طی یک روز دلار را دو کانال عقب راند. این در حالی بود که یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق ابتدای این هفته از آزادسازی سه میلیارد دلار منابع ارزی ایران در عراق خبر داد. وی در گفت‌وگویی تاکید کرد که آزادسازی منابع ارزی تنها مختص این کشور نیست و به تدریج دلارهای بلوکه ایران در دیگر کشورها نیز آزاد خواهد شد.

دیروز این خبرها شرایط بازار ارز را به نفع کاهشی‌های بازار تغییر داد و قیمت دلار را دو کانال پایین کشید. به نحوی که قیمت دلار از کانال ۴۹ هزار تومانی به کف کانال ۴۷ هزار تومانی نزدیک شد. دیروز دلار با قیمت ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

با توجه به نوسانات بازار ارز در روزهای گذشته معامله‌گران این بازار هر گونه پیش‌بینی را غیرممکن می‌دانند. هر روندی در این بازار به اخبار مثبت یا منفی روزهای آینده مربوط می‌شود و اگر توافقی در حوزه برجام حاصل شود دلار را می‌توان در پله‌های پایین‌تر کریدور ۴۰ هزار تومانی دید.

روز گذشته یکشنبه ۲۱ خردادماه قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز کاهش داشت. اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۹۸۹ تومان معامله شد و حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش قیمت با رقم ۳۸ هزار و ۱۷۲ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

ارسال نظر: