کدخبر: 19781

قیمت گوشت قرمز | افزایش قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز افزایش یافت | قیمت گوشت قرمز مرز های گرانی را رد کرد

جزئیات قیمت گوشت در بازار امروز را در این صفحه بخوانید.

قیمت گوشت نگران کننده است

 

رصد قصابی‌های مرکز شهر نشان می‌دهد که در روزهای اخیر قیمت هر کیلو ران گوشت گوسفندی به نزدیک ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در میدان بهمن کیلویی ۳۵۰ تا ۳۵۵ هزار تومان، در مغازه های سطح شهر ۴۰۰ هزار تومان و در میادین میوه و تره.بار نیز کیلویی ۲۸۲ هزار تومان است.

 

 هر کیلو دام زنده گوسفندی در حالی حاضر ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پشت پرده گرانی گوشت در بازار

 

قصابان، عامل این گرانی اخیر را نزدیکی عید قربان می‌دانند و می‌گویند دامداران دام‌های خود را برای عید قربان نگه داشته‌اند و عرضه دام در بازار خیلی کاهش یافته است.

یکی از قصابان مرکز شهر تهران ضمن انتقاد از وضعیت بازار گوشت می‌گوید: وضعیت بازار اصلا خوب نیست و تقاضا به شدت کاهش یافته است.

اما رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در مورد دلایل گرانی اخیر گوشت گوسفندی عنوان می‌کند: علت اصلی گرانی گوشت گوسفندی، عرضه کم است.

به گفته علی‌اصغر ملکی، با توجه به اینکه بارش و رویش خوبی در مناطق غرب کشور داریم و علوفه در صحرا به صورت رایگان در دسترس است و از طرف دیگر، مناسبت‌هایی مانند عید قربان و آمدن حجاج از مکه و عاشورا و تاسوعا در پیش است، دامداران دام خود را نگه داشته‌اند تا هم به وزن ایده‌آل‌تر برسد و برایشان این انگیزه به وجود آمده است که دام خود را در این مناسبت‌ها عرضه کنند که منافع بهتری برایشان دارد.

وعده ثبات قیمت در بازار

اما در این میان، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از واردات گوشت قرمز از هفته آینده و ثبات بازار این محصول خبر داده است.

به گفته مسعود امراللهی، با توجه به افزایش تقاضا در بازار و نیاز بازار وزارت جهاد کشاورزی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی برای تنظیم بازار گوشت، اقدام به ثبت سفارش و واردات گوشت قرمز کرد.

بنا به اعلام او، گوشت قرمز از هفته آینده با نظارت دقیق دامپزشکی وارد کشور می‌شود و امیدواریم با واردات این محصول به کشور و توزیع آن در بازار قیمت‌ها هم تعدیل شود.

 

ارسال نظر: