کدخبر: 19802

بازنشستگان تامین اجتماعی | خدمات ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی

خبری عالی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | دولت با ارائه خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی از آنان قدردانی کرد

نعمت الله ترکی گفت: هیچ بازنشسته‌ای نباید دغدغه هزینه‌های درمان را داشته باشد.

 

خدمات ویژه به بازنشستگان تامین اجتماعی

 

​مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با استاندار هرمزگان تاکید کرد: اولویت نخست صندوق بازنشستگی درمان و سلامت بازنشستگان است.

نعمت الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سفر یک روزه به هرمزگان در نشستی با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

ترکی در این نشست اولویت نخست صندوق بازنشستگی کشوری را موضوع درمان و سلامت بازنشستگان دانست و افزود: هیچ بازنشسته ای نباید دغدغه هزینه‌های درمان را داشته باشد.

وی گفت: علاوه بر مراکز دولتی و خصوصی فعلی، شرکت طرف قرارداد باید به صورت ویژه با مراکز درمانی تامین اجتماعی و خصوصی دیگر هم قرارداد منعقد کند تا بازنشستگان عزیز بتوانند از خدمات ویژه این مراکز نیز بهرمند شوند.

ترکی همچنین به منظور بررسی مشکلات بازنشستگان استان هرمزگان از جمله بیمه تکمیلی بازنشستگان با روسای کانون های بازنشستگان هرمزگان و مدیر شرکت آتیه‌سازان استان هرمزگان دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست تخصصی که در ساختمان مدیریت استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به مسائل بیمه تکمیلی بازنشستگان بر پرداخت هزینه های مراکز درمانی و تسریع در پرداخت هزینه های درمانی بازنشستگان تاکید کرد.

لزوم ایجاد بیمه تکمیلی کارآمد، پیگیری و اجرای ماده۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت مطالبات بازنشستگان و اجرای ماده۳۰ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسن صادقی در نشست بازنشستگان در محل خانه کارگر تهران گفت: وظیفه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری پیگیری مطالبات بازنشستگان در چارچوب قانون است که در این مورد نیاز به حمایت و انسجام بازنشستگان دارد.  

وی با بیان اینکه به صورت فردی نمی‌توانیم از حقوق و سایر مطالبات بازنشستگان کارگری دفاع کنیم، اظهار داشت: به صورت فردی موضوعات و مشکلات تعریف شده در قوانین جاری کشور (همانند قانون کار، تامین اجتماعی و قانون اساسی) قابل پیگیری و دفاع نیستند اما به صورت جمعی این امکان فراهم می‌شود. این جمع است که می‌تواند در سرنوشت تک تک افراد تاثیرگذار باشد و قدرت را تابع خواسته‌های خود کند.  

این فعال کارگری درباره انتظار بازنشستگان از اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و وظایف آن اظهار تصریح کرد: معمولاً در تمام دنیا تشکلات کارگری همانند اتحادیه‌ها، سندیکاها و کنفدراسیون‌ها به واسطه خواست جامعه هدف شکل گرفته و مطالبه‌گری می‌کنند. در این میان، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در همین چارچوب شروع به کار کرده و تلاشش این است که جامعه فردی بازنشسته را در قالب جمع اتحادیه قرار بدهد و با سیاست‌گذاری‌های خود احقاق حق کند.  

بازنشستگان تامین اجتماعی

صادقی با بیان اینکه فعالیت اصلی اتحادیه پیشکسوتان متشکل کردن بازنشستگان برای پیگیری مطالباتشان است اما در کنار مطالبه‌گری، بازنشستگان و مستمری بگیران به همراه افراد تحت تکفل‌شان می‌توانند از خدمات آموزشی، رفاهی و اقامتی در حد بضاعت اتحادیه بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بازنشستگان امروزه در جامعه دچار چند دستگی شده و شناختی از حق و حقوق قانونی و صنفی خود ندارند.

وی با طرح این سوال که چرا یک بازنشسته بعد از ۳۰ تا ۴۰ سال کار با حداکثر پرداخت بیمه، حداقل حقوق را دریافت می‌کند، ابراز داشت: این بازنشسته طبق قانون جاری در زمان اشتغال بر اساس میانگین بیمه‌پردازی دو سال آخر بازنشسته می‌شود، اما بر اثر جبر زمانه و وضعیت بد اقتصادی حاکم بر کشور که به او تحمیل شده، شغل خود را در سال‌های پایانی و در آستانه بازنشستگی از دست داده و با دریافت مقرری بیمه بیکاری امروز بعد از یک عمر سقف بیمه‌پردازی با حداقل حقوق و مستمری بازنشسته شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه در قالب شکل اتحادیه است که می‌شود مطالبه‌گری کرد، بیان کرد: برخی بازنشستگان به جای نشستن در پارک و بررسی موضوعات غیرمرتبط، باید در جلسات ماهانه اتحادیه شرکت کنند و در جریان مشکلات و موضوعات روز کارگری و بازنشستگی خود قرار گیرند. 

صادقی ادامه داد: بازنشستگان دارای حقوق قانونی و صنفی هستند که باید در قالب اتحاد و وحدت به دست بیاید. اما متاسفانه بسیاری از بازنشستگان از حقوق و مطالبات قانونی خود بی‌خبرند.

وی با بیان اینکه از سه میلیون و ۷۵۰ هزار بازنشسته، یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر حداقل‌بگیرند، یادآور شد: از این تعداد نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر با سوابق بالای ۲۰ تا ۳۷ سال بازنشسته شده‌اند که متأسفانه حداقل حقوق را می‌گیرند و عامل آن نیز عدم آشنایی با قانون و ندیدن منافع خودشان در کار جمعی ارزیابی می‌شود. با این حال، جامعه کارگری شاغل و بازنشسته نباید به مسائل و مطالبات خود بی‌تفاوت باشند که در نتیجه این بی‌تفاوتی، آثارش در روند زندگی بخصوص در آینده نمایان می‌شود.

به گفته معاون خانه کارگر، در اقتصاد متورمی که هر ساعت با افزایش قیمت و روند تورمی آن مواجه هستیم و لحظه‌ای قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد، در مقابل این اقتصاد بی‌بند و بار که نشات گرفته از سیاست‌های غلط دولت است و هر روز بر تعداد فقرا و اغنیا افزوده می‌شود، جامعه کارگری باید مطالبه‌گری کرده و از مطالبات قانونی خود با خبر باشد. 

 

ارسال نظر: