کدخبر: 20029

یارانه های جدید واریز شد | کدام خانوارها مشمول افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه نقدی می‌شوند؟

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص شرط افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی در طرح جدید کالا برگ الکترونیکی توضیح داد.

یارانه نقدی مبلغی است که از طرف دولت به مردم اعطا می شود. یارانه نقدی از زمان دولت احمدی نژاد به حساب مردم واریز می شود. مبلغ یارانه نقدی در ابتدا 45 هزار تومان بود . مبلغ یارانه نقدی در زمان دولت رئیسی به 400 هزار تومان افزایش یافت.اخرین اخبار مربوط به یارانه نقدی مرداد ماه را در این صفحه بخوانید.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص شرط افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی در طرح جدید کالا برگ الکترونیکی توضیح داد.

حسینعلی خواجه مظفری صبح سه شنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص شرط استفاده از افزایش ۱۲۰ هزار تومانی اعتبار کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: کسانی که جزء دهک‌های اول تا سوم جامعه بوده و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند، می‌توانند در طرح افزایش ۱۲۰ هزار تومانی اعتبار کالابرگ الکترونیک شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در این مرحله شهروندان سه دهک اول دست کم باید به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای مورد نظر خریداری کنند، گفت: پس از آنکه سرپرست خانوار ۲۰۰ هزار تومان خرید را انجام بدهد به طور خودکار به ازای هر نفر۱۲۰ هزار تومان کارت شما شارژ خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با  توضیح اینکه آنگونه که دولت اعلام کرده افراد سه دهک اول جامعه می‌توانند ماهانه ۵۲۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کنند اما مشروط به اینکه هر ماه نیمی از مبلغ یارانه نقدی خود یعنی ۲۰۰ هزار تومان آن را کالا بخرند و تنها ۲۰۰ هزار تومان آن را نقدی برداشت کنند، گفت: در این صورت به ۲۰۰ هزار تومان مبلغ خرید از سبد کالا، ۱۲۰ هزار تومان دیگر هم اضافه می‌شود و افراد می‌توانند تا ۳۲۰ هزار تومان کالا خریدار کنند.

خواجه مظفری تصریح کرد: به عبارتی یارانه نقدی به ازای هر نفر از سه دهک اول ۵۲۰ هزار تومان شده که ۳۲۰ هزار تومان آن را باید صرف خرید سبد کالا شود و تنها ۲۰۰ هزار تومان آن را می‌توان نقدی برداشت کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های دولت برای پوشش دهک‌های بعدی گفت: دولت مردمی سیزدهم برای کمک به تأمین سبد غذایی خانوارهای نیازمند و حمایت از قشر محروم این طرح مهم را دنبال می‌کند.

 ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است و همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma. sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری نمایند./ایسنا

ارسال نظر: